دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
نيمي از آثار رسيده به جايزه ادبي تبريز به مرحله دوم راه يافتند

دبیر سومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره پس از داوری و بررسی نخستین، غربال شدند و به مرحله دوم داوری راه یافتند.-

حسین مهرنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در این جشنواره 750 قطعه شعر و 833 اثر داستانی را از 273 شرکت‌کننده دریافت کردیم. پس از مرحله داوری نخستین، حدود نیمی از این آثار به مرحله دوم داوری راه یافتند و نیمی دیگر از عرصه رقابت بازماندند.

وی ادامه داد: آثار در مرحله دوم داوری به دو صورت انفرادی و گروهی قضاوت می‌شوند. زمان معرفی برگزیدگان این آثار را ابتدای اسفندماه اعلام کرده‌ایم، در حالی که فرآیند داوری یک کار انسانی به شمار می‌آید و ممکن است زمان تعیین شده چند روز به تعویق بیفتد. البته تمام تلاش گروه داوری و اجرایی سومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» برای جلوگیری از این اتفاق به کار گرفته می‌شود.

دبیر سومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» درباره نکات جالب توجه این جشنواره گفت: در بررسی آثار این جشنواره، آثار طیف‌های مختلف مانند مادران خانه‌دار، دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی، کارگر و افسر نیروی هوایی به چشم می‌خورد. همچنین آثاری از چهار گوشه ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده‌اند که این موضوع بیانگر اطلاع‌رسانی مطلوب و گسترده درباره این جشنواره است.

وی افزود: برخی شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» شاعر حرفه‌ای به شمار نمی‌آیند اما آثار متعالی را خلق کرده‌اند؛ نظیر اثر ارسال شده از سوی افسر نیروی هوایی که اشعارش را با واژگان، الفاظ و اصطلاحات این حرفه سروده است. این‌گونه اشعار در نوع خودشان بی‌نظیر و خاص‌اند.

مهرنگ با بیان این‌که در پایان این جشنواره از صاحبان سه اثر برگزیده در رشته‌های داستان و شعر تجلیل می‌شود، عنوان کرد: قصد دارم پیشنهادی مبنی بر دعوت و تجلیل از صاحبان آثار رتبه‌های چهارم تا ششم این جشنواره و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره «جایزه ادبی تبریز» را به معاونت فرهنگی هنری سازمان شهرداری تبریز ارایه خواهم کرد.

وی یادآور شد: رسالت اصلی این جشنواره کشف نبوغ و استعداد و تشویق افراد و هدف اصلی جشنواره «جایزه ادبی تبریز» کشف استعداد افراد به ویژه دانش‌آموزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط