چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
تعداد شرکت‌کنندگان «جایزه ادبی تبریز» اعلام شد

دبیر جشنواره «جایزه ادبی تبریز» از تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره و گروه داوری آن سخن گفت._

حسین مهرنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره «جایزه ادبی تبریز» تا پایان دی‌ماه امسال بود که آن را تا پایان هفته نخست بهمن تمدید کردیم. اینک در بخش شعر، آثار 273 شرکت‌کننده را دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 86 نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان و 187 نفر آنان را آقایان تشکیل می‌دهند. در این بخش 750 قطعه شعر دریافت کردیم که 612 قطعه آن به زبان فارسی و 38 قطعه آن به زبان ترکی آذری‌اند.

دبیر جشنواره «جایزه ادبی تبریز» بیان کرد: همچنین در بخش داستانی، آثار 423 شرکت‌کننده را دریافت کرده‌ایم که 199 اثر از آن خانم‌ها و 224 اثر ارسال شده از سوی آقایانند. در این بخش نیز 833 اثر داستانی ارسال شده که 799 اثر به زبان فارسی و 84 اثر به زبان ترکی آذری نوشته شده‌اند.

وی درباره داوری این آثار عنوان کرد: آثار را به چهار گروه «شعر به زبان فارسی»، «شعر به زبان ترکی»، «داستان به زبان فارسی» و «داستان به زبان ترکی» طبقه‌بندی کرده‌ایم که در هر گروه سه داور از استان آذربایجان شرقی آثار را قضاوت می‌کنند. کوشیده‌ایم تا از دانش و حضور استادان دانشگاه‌های بومی، شاعران و نویسندگانی که در این حوزه از تئوری‌های ویژه‌ای برخوردارند، بهره ببریم. این اقدام با هدف دسترسی آسان به داوران و استفاده از ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

مهرنگ با بیان این‌که درصددیم نتایج داوری آثار را تا ابتدای اسفندماه اعلام کنیم گفت: این جشنواره به همت اداره شهرداری تبریز برگزار شده است و در پایان به صاحبان آثار برگزیده، جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط