جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
راکعی: برپایی جشنواره شعر کنار دیگر جشنواره‌ها موضوعی امیدبخش است

فاطمه راکعی، مدیر عامل انجمن شاعران بر لزوم ارایه نوآوری‌هایی در شیوه برپایی جشنواره شعر فجر و داوری‌های بی‌طرفانه برای بررسی آثار تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر نیز همانند دیگر عرصه‌های هنری چون موسیقی، تئاتر و فیلم مساله‌ای خوشایند و امیدوارکننده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، راکعی درباره هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر از این نظر که کاری تکراری نیست و سبب می‌شود شعر به میان مردم برود، جایگاه مهمی میان دیگر فعالیت‌های ادبی دارد.

وی دراین‌باره توضیح داد: هم‌اکنون جشنواره به سویی رفته است که شاعران بیشتر با حضور مردم به شعرخوانی می‌پردازند و از هر فرصتی در فرهنگسراها و دانشگاه‌ها یا مدارس برای شعرخوانی استفاده می‌شود.

این شاعر افزود: از سوی دیگر انتشار فراخوان برای ارسال آثار و داوری شعر شاعران جوان از سوی هیات داوران و همچنین انتخاب شعر از نگاه مردم نیز اقدامی شایسته و مناسب است، البته امیدوارم داوری‌ها کاملا بی‌طرفانه باشد.

وی ادامه داد: به‌طور کلی این مساله که برای شعر نیز همانند دیگر عرصه‌های هنری چون موسیقی، تئاتر و فیلم جشنواره‌ای برگزار می‌شود، خرسند کننده است.

راکعی در ادامه به ارزیابی آثار هنری و اهمیت این کار اشاره و تشریح کرد: همواره معتقد بوده‌ام، برای آن‌که کار داوری در چنین جشنواره‌ها یا جایزه‌ها به نحو مطلوب و بهترین شکل صورت بگیرد و در ارزیابی‌ها تمامی آثار و تنها سطح هنری آن‌ها در نظر باشد، بهتر است برگزاری این جشنواره‌ها به نهادهای غیردولتی سپرده شود.

وی در پایان افزود: به هر روی اگر جشنواره با همین شیوه برگزاری، هر سال نوآوری‌هایی داشته باشد، رضایت‌بخش و حرکتی رو به پیش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط