سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
حکم تخلیه خانه نویسنده برگزیده «کتاب فصل» اجرا نمی‌شود

امیرمحمد اعتمادی، نویسنده برگزیده دومین دوره جایزه «کتاب فصل» که چندی پیش حکم تخلیه منزل وی از سوی یکی از قضات شهرستان نور صادر شده بود، از توقف اجرای این حکم خبر داد و تاکید کرد که در شرایطی که هیچ نهادی به مشکلات این چنینی نویسندگان و هنرمندان رسیدگی نمی‌کند، خبرگزاری کتاب با درج یک خبر سبب دلگرمی او شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اعتمادی، داستان‌نویس و پزشک ساکن شهر «نور» که چندی پیش از نحوه صدور حکم یکی از قضات این شهرستان  نسبت به صدور حکم درباره وضعیت منزل استیجاری‌اش گله‌مند بود، از تغییر روند این دادرسی خبر داد و گفت: با محول شدن پرونده به قاضی دیگری از اجرای حکم قاضی پیشین این پرونده ممانعت شد و در دادگاه جدید که به زودی تشکیل می‌شود، فرصتی برای ارایه ادله از سوی من وجود خواهد داشت. 

وی افزود: طبق قانون اگر مستاجر بعد از تاریخ انقضا ملک را تخلیه نکند، اجرای حکم حتی با اعتراض مستاجر نیز تغییر نخواهد کرد. در این باره تمدید قرارداد‌های ما بعد از سال 1388 از سوی موجر به رویت قاضی نرسیده بود که منجر به صدور حکم قبلی شد. این پرونده در حال حاضر از شعبه 3 شورای حل اختلاف به شعبه 2 حقوقی شهرستان نور منتقل شده است.

این نویسنده با اشاره به این‌که ادامه نگارش رمان «بیماری امید» را که مراحل بازنویسی طی می‌کرد و به دلیل گرفتاری‌های مربوط به مساله مسکن به تعویق افتاده بود، به تازگی آغاز کرده است، گفت: وجود مراکزی برای رسیدگی به این دسته از مشکلات نویسندگان و هنرمندان لازم است، چراکه هنرمندان و نویسندگان اغلب خود را تنها احساس می‌کنند و واقعا در چنین مواقعی هیچ نهادی به داد آن‌ها نمی‌رسد. 

وي تاكيد كرد: درج خبر در خبرگزاری که به موضوع کتاب می‌پردازد، واقعا برای من خوشایند بود و از این اتفاق احساس دلگرمی کردم و از دست‌اندرکارن آن تشکر می‌کنم. 

به گفته اعتمادی، «بیماری امید»، ‌رمانی است که به مناسبات انسانی درنسبت با مساله امیدواری مي‌پردازد و از حیث دیدگاه‌های جهانی اثری قابل توجه به شمار می‌آید. 

اميرمحمد اعتمادی متولد ۱۳۳۹ نوشهر و پزشک است.

از وی تا كنون رمان‌های «ژرفای چاه»، «افسانه‌ی توتل» و «همسفر مرغ عشق» و نيز «مارها تشنه‌اند» از سوی نشر «آگه» منتشر شده است.

رمان «مارها تشنه‌اند» اين نويسنده برگزيده جايزه كتاب فصل، جايزه ادبی اصفهان و نامزد دريافت كتاب سال بوده است. اين كتاب سال 1387 از سوی نشر آگه روانه بازار كتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط