سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
«گوش ماهی لبریز» موسویان منتشر شد

دومین مجموعه شعر انسیه موسویان با عنوان «گوش ماهی لبریز» از سوي انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این مجموعه در دو دفتر شعرهای نیمایی و سپید موسویان را شامل می‌شود.\

موسویان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این مجموعه 47 قطعه شعر از سروده‌های دو یا سه سال اخیر من‌را شامل می‌شود که در قالب‌های نیمایی و سپید سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: دفتر نخست این مجموعه با عنوان «این خودنویس سبز کم ‌طاقت» شعرهای نیمایی و دفتر دوم با عنوان «دوره‌گرد غریبی ا‌ست پاییز» شامل شعرهای سپید است.

این شاعر درباره مضامین شعرهای این مجموعه افزود: در شعرهای این مجموعه بیشتر مضامین عاطفی، دغدغه‌های شخصی و دلتنگی‌ها مدنظر من بوده است؛ البته نیم‌نگاهی به برخی از موضوعات اجتماعی نیز داشته‌ام اما بسیار کم‌رنگ بوده است.

وی به نخستین دفتر شعرش که در سال 1386 منتشر شد اشاره كردو توضيح داد: نخستین دفتر شعرم با عنوان «شب ستاره و گیسو» در سال 86 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در سال 88 چاپ دوم آن منتشر شد. این مجموعه دربرگیرنده شعرهای هشت سال پیش من است که در قالب‌های کلاسیک به ویژه غزل سروده شده‌اند و نخستین تجربه‌های من به حساب می‌آیند.

موسویان توضیح داد: در دفتر دوم بیشتر نگاهی ساختارگرایانه دارم و سعی کرده‌ام نوآوری‌ داشته باشم. برهمین اساس تفاوت‌های زبانی و ساختاری در شعرهای این مجموعه دیده می‌شود. از نظر مضمونی نیز در دفتر دوم حس‌های مادرانه من اثر داشته و در کنار مضامین عاطفی، دغدغه‌های مادرانه هم مطرح شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر می‌توانم بگویم دومین دفتر شعرم خلق و خویی زنانه گرفته است و خواننده به راحتی متوجه می‌شود شاعر این مجموعه یک مادر یا یک زن است. البته چندان به چنین تقسیم‌بندی‌هایی در شعر اعتقاد ندارم. اما این مساله در شعر من به صورت ناخودآگاه شکل گرفته است.

این شاعر در پایان یادآور شد: این مجموعه شعر به صورت مصور و با تکنيك «عکس و آبرنگ» تهیه شده است. هر شعر یک تصویر مرتبط دارد و تصویرگری آن نیز برعهده بهنام زهری سامیان، گرافیست و کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. 

انسیه موسویان متولد 1355، شاعر و کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مجموعه شعر «گوش ماهی لبریز» در 64 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط