جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
نخستین دفتر شعر قاسمی منتشر شد

نخستین دفتر شعر مهدی قاسمی با عنوان «مثل دریچه‌های بی‌ماهی» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این دفتر شعرهای عاطفی و آیینی قاسمی را در برمی‌گیرد./

قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این مجموعه شعر 43 قطعه شعر سپید سروده شده درباره موضوعات اجتماعی، عاطفی، آیینی و جنگ را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه تاریخ سرایش شعرهایش در این کتاب ادامه داد: این شعرها از سال 1383 تا 11389 سروده شده‌اند. تاریخ سرایش شعرها در کتاب آمده است تا مخاطبان و منتقدان به روند شعر و تغییر و تحول زبان توجه کنند.

این شاعر درباره انگیزه‌اش از چاپ نخستین دفتر شعرش توضیح داد: این دفتر منتخبی از شعرهای من در شش سال فعالیت جدی‌ام در عرصه شعر را شامل می‌شود. برهمین اساس اصلی‌ترین انگیزه من از چاپ این کتاب ارزیابی خودم و تغییر و تحول شعرها بود.

وی در ادامه به عوامل موثر در شکل‌گیری زبان شعری‌اش اشاره و تشریح کرد: شرکت در نشست‌ها و انجمن‌های ادبی تاثیر بسزایی در شکل‌گیری زبان شعری من داشت. همچنین مطالعه به ویژه در حوزه شعر سپید و آشنایی با تکنیک‌های این قالب شعری را می‌توانم از دیگر عوامل موثر در این زمینه معرفی کنم.

مهدی قاسمی متولد 24 اسفند 1358 در کنگاور و دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی است.

مجموعه شعر «مثل دریچه‌های بی‌ماهی» در 88 صفحه و شمارگان هزار و 100 نسخه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط