جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم تیرماه برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم تیرماه امسال در زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم به دبیری ساسان قجر به ‌منظور گسترش روزافزون شیوه‌های مختلف و نو پانتومیم در جهان به میزبانی استان زنجان منتشر شد.

وی افزود: این رویداد هنری در بخش اجراهای صحنه‌ای، اجراهای خارج از تالارهای نمایشی، نمایش‌های برگزیده دوره‌های آموزشی خانه پانتومیم ایران، بخش ملل و پژوهش برگزار خواهد شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به موضوعات محوری این جشنواره گفت:  «نگاه نو و خلاقانه به مضامین بومی، سنتی، آیینی و مذهبی»، « مفهوم ایثار و فداکاری»، «مضامین اجتماعی، وظایف، تکالیف و حقوق متقابل فرد و جامعه در راستای اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی و بهبود شرایط زیست پویا و بانشاط در جامعه» از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی تصریح کرد: «حقوق و تکالیف متقابل شهروند و مدیریت شهری، نقش و کارکرد حضور فعال شهروندان در مدیریت شهری»، «محیط‌زیست؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارها به‌ویژه در زمینه بحران‌های محیط‌زیستی (آب- خاک- هوا- انرژی)»، «حمایت از بنیان‌های خانواده و جوانی جمعیت»، «کودک و نوجوان (ویژگی‌های شاخص تربیتی و حضور موفق در جامعه)»، «اقتصاد (با رویکرد ویژه به اقتصاد هنر)» نیز از دیگر موضوعات محوری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم است.

قاسمی با اشاره به تقویم برگزاری این جشنواره بین‌المللی گفت: آخرین‌ مهلت ارسال آثار تا 17 خردادماه بوده و معرفی آثار پذیرفته‌شده تا 25 خرداد و زمان برگزاری جشنواره 11 تا 15 تیرماه است.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با برگزاری این رویداد و بر اساس نیازسنجی‌های لازم کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در این زمینه به‌صورت حضوری در ایام جشنواره برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها