چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
شرکت 900 کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی/ پایان خرداد آخرین مهلت شرکت در جشنواره

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: تا کنون 900 نفر از استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و علاقه مندان تا پایان خرداد فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

محمد مخدومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان کردستانی در این دوره از جشنواره عنوان کرد: تا کنون 900 نفر در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند و علاقه‌مندان تا آخر خرداد ماه مهلت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سال جاری دارای بخش‌های بسیار متنوعی است، افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می شود و علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان، در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است.

مخدومی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، باید در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.
 
وی پایان خرداد را آخرین مهلت شرکت در این جشنواره اعلام و بیان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا(ع)، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری(ع) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی را از اهداف دوازدهمین دوره این جشنواره برشمرد.

مخدومی با بیان اینکه منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به چهارگروه سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تفکیک شده است، افزود: کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و«نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع) » اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال، منابع بخش خردسال (زیر هفت سال) است.

به گفته وی «اسب چوبی» اثر مجید راستی از انتشارات به‌نشر، «۱۰ قصه از امام حسن عسکری(ع)» اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار از انتشارات به‌نشر نیزمنابع بخش کودک (هشت تا ۱۲ سال) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: همچنین «من ضامن» اثر مصطفی خرامان از انتشارات به‌نشر، «غروب خورشید در سامرا، زندگینامه امام حسن عسکری(ع)»، منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و ۲ اثر «آبی‌ها» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)»نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات، منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) است.

مخدومی گفت: دسترسی به کتاب‌ها از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در بخش چهارگزینه‌ای شرکت‌کنندگان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند با انتخاب و مطالعه منابع جشنواره متناسب با گروه سنی خود به سؤالات چهارگزینه‌ای پاسخ دهند، اظهار کرد: هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در گروه سنی خود، در ۲ مسابقه چهار گزینه‌ای شرکت کند.

مخدومی بخش هنرهای تجسمی دوزادهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را شامل نقاشی، طراحی، کلاژ، خطاطی و خوشنویسی برشمرد و گفت: شرکت‌کنندگان در ۴ گروه سنی (خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال) باید تصاویر با کیفیت با محور حدیث انتخاب شده در قالب عکس و به صورت فردی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال بخش دست‌سازه (کاغذ برش‌خورده، کتاب‌سازی، روزنامه دیواری) هم وجود دارد، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در چهار گروه سنی (خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال) باید عکس و فیلم با کیفیت در حداکثر پنج دقیقه و با حجم ۱۰۰ مگابابت از آثار خود تهیه و ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: بخش داستان و شعر مبتنی بر نوشتن داستانک و سرودن شعر است و شرکت‌کنندگان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند متناسب با موضوع و مفاهیم احادیث منتخب در کتاب و در نسخه های Word و PDF اثری تولید و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بخش هنرهای دیجیتال شامل تولید قالب‌های دیجیتال مانند پادکست، کلیپ، استاپ‌موشن، پویانمایی، موشن‌گرافیک، نقاشی دیجیتال است، افزود: شرکت‌کنندگان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند متناسب با موضوع و مفاهیم احادیث منتخب در کتاب اثر تولید و ارسال کنند.

به گفته وی حداکثر زمان قابل‌قبول برای تولید محتوای چندرسانه‌ای و شرکت در این بخش، سه دقیقه و به صورت فایل MP۴، WMV، MPG و AVI با نسبت تصویر ۱۶:۹ است.

مخدومی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: مخاطبان می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۵۱۴۹۳ و پست الکترونیک samak@iranpl.ir با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها