شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
هزینه‌های سفر برای ناشران استانی زیاد است/ چالش قیمت کتاب برای خانواده‌ها

مدیر انتشارات روهان ارومیه گفت: متاسفانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم پایین آمده است و خرید کتاب را برای خانواده‌ها مشکل کرده است.

توحید منصورفر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: متاسفانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم پایین آمده و دیگر حوصله فکر کردن و خرید کتاب را ندارند. و دغدغه مردم از آگاهی کم شده و قبلا مردم حتی ماهانه یک کتاب را در سبد خرید خود داشتند که این روزا این هم حذف شده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ جلد کتاب توسط انتشارات اورهان چاپ شده ولی قیمت قدیم هستند،  و این باعث شد نتوانم در نمایشگاه کتاب چه حضوری و چه مجازی شرکت کنم.

منصورفر ادامه داد: همچنین قیمت بالای کاغذ باعث شده که حوزه نشر کتاب افت محسوسی داشته و قیمت کتاب افزایش پیدا کند.

مدیر انتشارات روهان با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه کتاب صرفه اقتصادی ندارد، گفت: اجاره غرفه‌، انتقال کتاب از شهرهای مختلف به مرکز، اسکان... هزینه‌های زیادی را برای ناشران مخصوصا شهرستانی‌ها در پی دارد.

منصورفر افزود: نمایشگاه کتاب تهران مهم‌ترین و جذاب ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت کم نظیر برای اهالی کتاب است که دور هم جمع شده و بزرگترین گردهمایی علاقه‌مندان به کتاب را در مدت 10 روز شکل دهند ولی متاسفانه مشکلات زیادی گریبان‌گیر نشر بوده که توان شرکت را از انتشاراتی‌ها سلب کرده است و بازخورد خوبی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر کتابی برای سنین نوجوان در انتشارات است که بالای یک میلیون تومان قیمت دارد و متاسفانه این قیمت برای یک کتاب نوجوان در این شرایط اقتصادی برای خانواده‌ها واقعا سخت است.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد. شما می‌توانید توضیحات کامل نمایشگاه کتاب را در مقاله نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ بخوانید.

ارسال کتاب برای خریداران شکل مجازی این دوره از نمایشگاه به سراسر کشور رایگان بوده و دریافت هر نوع هزینه از خریداران با عناوین مختلف طبق آیین‌نامه اجرایی نمایشگاه تخلف محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها