پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
اعلام آمادگی اصناف کشور برای مشارکت در ساخت مدارس تخریب‌ شده خوی

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی گفت: اتحادیه تا به امروز بیش از سه وانت کمک‌های اصناف درحوزه چاپ و نشر را به مناطق زلزل‌زده خوی ارسال کرده است.

مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجا‌ن‌غربی، گفت:  اتحادیه تا به امروز بیش از 3 وانت‌بار کمک‌های اصناف فعال درحوزه چاپ و نشر را به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه  این محموله‌ها هر سه روز یکبار به این مناطق ارسال شده‌اند، گفت:  اتاق اصناف شهرستان خوی از همان لحظه اول زلزله اکیپ شناسایی تشکیل داده و نیازمندی‌های مردم را یاداشت و به اتحادیه ارسال می‌کردند و اتحادیه با همکاری اصناف این لوازم را تهیه و ارسال می‌کردند. این کمک‌ها شامل بسته‌های خوراکی،  بهداشتی،  لباس و وسایل گرمایشی بود.

وی افزود:  تا به امروز 325 بخاری برقی از اصناف استان و 100 عدد بخاری برقی نیز از چاپخانه‌های تهران ارسال و در اختیار مردم گذاشته شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مبلغ 180میلیون تومان وجه نقدی نیز به همت اصناف تهران جمع‌آوری شده، گفت:  مدیرعامل شرکت لیتوگرافان ایران نیز 300 بخاری برقی هیتردار برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی ارسال کرده‌اند.

محبی گفت: در حال حاضر 80 بخاری در انبار موجود است و درصورت شناسایی افراد نیازمند، ارسال خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی گفت:  با موافقت هیئت امنا، شماره حسابی به اصناف استان و کشور  معرفی شده تاکمک‌های نقدی خود را واریز کنند و از این طریق حقوق یک ماه کارگران چاپخانه‌های شهرستان خوی که متاثر از این حادثه، مجبور به تعطیلی شده‌اند، را پرداخت کنیم.

وی افزود:  اصناف کل کشور و حتی کشورهای خارجی ازجمله دبی و آلمان نیز اعلام کرده‌اند درصورت تخریب مدرسه‌ایی در روستای منطقه زلزله‌زده خوی حاضر به همکاری در ساخت هستند.

محبی گفت: در سطح شهرستان شایعه شده که زلزله بزرگی رخ خواهد داد و مردم به وحشت افتاده و شهرستان را ترک می‌کنند، اما مردم نباید به شایعات توجه کنند. همکاران را قانع کردیم در صورت مساعد بودن شرایط به محل کار خود برگردند و به شایعات گوش ندهند.

به گزارش ایبنا؛ دومین محموله کمک صنعت چاپ و نشر تهران پنچ‌شنبه(20 بهمن‌ماه) برای توزیع بین مردم زلزله خوی به ارومیه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها