پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ویژه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این اداره کل را تشریح کرد.

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: در  ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی، فرهنگی، هنری و ادبی برای جوامع هدف برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: تا 22 بهمن با اجرای برنامه‌های متنوع شاد، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری، یادگار عظمت و شکوه (شعر و مقاله) و دیگر برنامه فرهنگی هنری جشن فجر انقلاب برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری محافل ادبی شعر و خاطره انقلاب و انس با قرآن، برپایی نمایشگاه تلفیقی هنرهای تجسمی با موضوع وقایع انقلاب اسلامی، اجرای مسابقه نقاشی انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری جشن انقلاب در مجتمع‌های فرهنگ و ارشاد و نگارخانه‌ها برای مخاطبان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه مبارک فجر است.
 
وی با اشاره به اهمیت نشاط و شادابی در برنامه‌های دهه مبارک فجر بیان کرد: در این دهه، ویژه برنامه صلاة فجر برای نشاط و شادابی، جوانی جمعیت،جهاد تبیین و تولید آثاری در حوزه‌های طنز فاخر پیش‌بینی شده که  اجرا خواهند شد.
 
هوشمند ادامه داد: یکی از برنامه‌های فرهنگی که پیش‌بینی شده در مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار شود، آیین اهدا کتاب با موضوعات مذهبی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، سیاسی، ادبیات، دفاع مقدس و تاریخ شفاهی جنگ، ادبیات بومی، فرهنگ عمومی، داستان و رمان، ترجمه، روان‌شناسی، کودک و نوجوان برای عموم مردم است که با اهدای کتاب‌های مناسب، در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام هایی موثر برداشته شود.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های هنری و بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در حوزه‌های مختلف، در برپایی نمایشگاه عکس و پوستر فجر انقلاب، نمایشگاه آثار خوشنویسی، اجرای موسیقی، کارگاه آموزش نقاشی‌خط، جشنواره شهرستانی عکاسی، کارگاه یک‌روزه آبرنگ برگزار خواهد شد.
 
هوشمند محفل شعر و خاطره مسابقه پیامکی فجر انقلاب، اجرای نمایش طنز پردنگ و فنگ، نشست هم‌اندیشی مدیران موسسات قرآنی و اکران همزمان فیلم‌های فجر در سالن سینمای فرهنگ شهر ایلام از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها