جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
مولف «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» به نظام ارتباطی فقه و رسانه کمک کرده است

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) درباره«تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه»، گفت: مولف کتاب کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی، مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در قم، با اشاره به اثر جدید این مرکز با عنوان «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهده در فقه رسانه»، گفت: تعاملات دین و رسانه، یکی از مسایل و چالش‌های اساسی در دنیای معاصر است که واکاوی و تبیین مسایل فقهی و موضوعات شرعی موجود در این عرصه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف و رسالت‌های نظام ارتباطی جامعۀ اسلامی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: به همین سبب، پژوهش در این عرصه هم دارای اهمیت بالایی است و هم دقت اجتهادی و موشکافی زیادی را می‌طلبد و باید پژوهشگران حوزه‌های علمیه در این حوزه به طور تخصصی وارد شوند تا بتوانند حلّال مشکلات موجود در این زمینه گردند.
 
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود: حجت‌الاسلام و  المسلمین آقای دکتر نهاوندی مدیر گروه «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، که از اندیشمندان و محققان برجسته این عرصه در حوزه مقدسه قم است، با تألیف کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه در جامعه شیعه کرده‌اند و با توجه به ضرورت بررسی پیچ و خم‌های اجتهادی، زلال ‌کردن برخی مباحث فنی و تخصصی در مبانی، قواعد، موضوعات و مسایل مرتبط با فقه‌ رسانه که بستر تبیین، تحلیل و پاسخ به پرسش‌های محوری همچون کارایی فقه ‌رسانه، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مبتنی بر ضوابط فقهی در رسانه‌ها، چیستی و چگونگی روش‌شناسی و موضوع‌شناسی فقه ‌رسانه و ... است، این اثر ارزشمند را تقدیم علاقمندان و پژوهشگران این مبحث کرده‌اند.

اکبری شاهرودی یادآور شد: پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر، به فروشگاه واقع در مرکز فقهی یا شعبه خیابان ارم و یا شعبه فروشگاه کتاب در شهر مقدس مشهد، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02537749494 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها