دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
​«منبع‌شناسی سینمای کودک و نوجوان» در پیشخان کتابفروشی‌ها

سیدعلی کاشفی خوانساری گفت: نویسندگان و پژوهشگران با مراجعه به ​«منبع‌شناسی سینمای کودک و نوجوان» می‌توانند اطلاعات لازم را در زمینه کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های منتشر شده در این حوزه کسب کنند.

سیدعلی کاشفی خوانساری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب «منبع‌شناسی سینمای کودک و نوجوان» با موضوع کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها که به تازگی از او منتشر شده است، گفت: کارهای پژوهشی سنگ بنای همه فعالیت‌های علمی دیگر است و تازمانی‌که اطلاعات کافی در زمینه‌ای نداشته باشیم نمی‌توانیم به تحلیل و پژوهش در آن بپردازیم و این کتاب در قالب دو بخش، اطلاعات لازم درباره فهرست و چکیده کتاب‌های مربوط به سینمای کودک و نوجوان و فهرست و چکیده پایان‌نامه‌های دانشجویی در این زمینه را به مخاطبان ارائه می‌دهد.
 
این نویسنده در ادامه بیان کرد: سینمای کودک و نوجوان در ارتباط متقابل با سایر شاخه‌های فرهنگی کودک و نوجوان مانند ادبیات کودک، تصویرگری، نمایش، برنامه‌های تلویزیونی و ... است.
 
به گفته کاشفی خوانساری، سینمای کودک آن‌طور که باید از سوی اهالی سینما و پژوهشگران سینما جدی گرفته نمی‌شود و وظیفه نویسندگان کودک و نوجوان این است که به سینمای کودک و نوجوان فکر کنند و پژوهش‌های مربوط به آن را دنبال کنند و سینمای کودک و نوجوان را ارتقا دهند.
 
وی درباره تالیف کتاب نیز توضیح داد: این کتاب یک کار جمعی است که چند سال پیش انجام شده و تا به‌حال منتشر نشده بود و به همت انتشارات آرون که در سه سال اخیر فعالیت زیادی در زمینه انتشار کتاب‌های تئوری و نظری در حوزه کودک و نوجوان داشته، منتشر شده است.
 
کاشفی خوانساری درباره ادامه‌دار بودن این کتاب نیز گفت: ادامه بررسی منبع شناسی سینمای کودک و نوجوان در کتاب دیگری به نام «مقاله‌شناسی سینمای کودک و نوجوان» انجام شده است که مراحل تالیف آن به پایان رسیده و به زودی به ناشر تحویل می‌دهم. در «مقاله‌شناسی سینمای کودک و نوجوان» منبع‌شناسی سینمای کودک و نوجوان در مقالات منتشر شده در مطبوعات و نشریات و خبرگزاری‌ها ارائه شده و با توجه به موضوع‌های مختلف تقسیم شده است.
 
به گفته کاشفی خوانساری، کتاب «منبع شناسی سینمای کودک و نوجوان» می‌تواند منبع مناسبی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران و اساتیدی باشد که می‌خواهند در این زمینه پژوهشی انجام دهند. همچنین نویسندگان نیز با مراجعه به این کتاب می‌توانند از فهرست کتاب‌هایی که پیش‌تر در این زمینه منتشر شده است، باخبر شوند.
 
 

سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان، در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. تا کنون بیش از 40  عنوان کتاب از او منتشر شده که عمدتاً در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران بوده است. از جمله آثار کاشفی خوانساری می‌توان به «لالایی‌های تا لیلایی»، «آن که رفت، آن که نیامد»، «شاهنامه‌های كودكانه (کتاب‌شناسی)»، «سروده‌های پس از مرگ»، «عروسک‌های خدا»، «قصه روزنامه‌جات عهد بوق»، «کودکان و شاهنامه»، «مزاحمان»، «تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان»، «بابای سوره» و «مهمان» اشاره کرد.
 
انتشارات آرون، کتاب «منبع شناسی سینمای کودک و نوجوان» را در قالب 152 صفحه با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت 170 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها