شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
نسخه الکترونیک کتاب «تن‌های محجر» منتشر شد

«تن‌های محجر» روایتی از ایستادن‌ها، نیفتادن‌ها، پایداری‌ها، جنگ؛ و همچنین از تنهایی اسارت در سلول‌های مخوف صدام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ هم‌اکنون می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب «تن‌های محجر»؛ خاطرات آزاده‌ ایرانی، حجت‌الاسلام‌ قدمعلی اسحاقیان را از سایت و برنامه طاقچه بردارید.

این کتاب روایتی از ایستادن‌ها، نیفتادن‌ها، پایداری‌ها، جنگ؛ و همچنین از تنهایی اسارت در سلول‌های مخوف صدام؛ خاطره‌ مردی که در نوجوانی پا به میدان‌های نبرد گذاشت و شانه‌به‌شانه‌ کسانی که بزرگ‌تر از خودش بودند، جنگید. مجروح شد، اسیر شد و بعد هم در همان عراق به اعدام محکوم‌اش کردند. در تن‌های محجر، زندگی (دوران تحصیل، جنگ، اسارت تا ثبت‌نام در حوزه علمیه و همچنین عضویت در کمیته‌ی جست‌وجوی مفقودان و تفحص) این رزمنده‌ نوجوان را می‌خوانید که در جبهه‌ها و اسارت بزرگی کرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانید:
«کریم، یکی از نگهبان‌ها بود که برخلاف چهره و هیکل زمخت و خشن‌اش، آدم ساده‌دلی بود و کارهایی که می‌کرد، صرفاً از سر نیاز مالی بود و نه اعتقاد قلبی. یک روز بعدازظهر که داخل محجر آمده بود، بی‌مقدمه جلوی سلولم ایستاد و گفت: «می‌دونی کارمون چیه؟» گفتم: «نگهبانیه دیگه.» گفت: «اولش آره، اما الان حدود یک ماهی می‌شه که من روزها برای اعدام زندانیان می‌رم، یعنی یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، اعدامی‌ها رو می‌بریم میدون تیر که پشت همین پادگانه.» با شناختی که از کریم پیدا کرده بودم، باورم نمی‌شد به این راحتی از اعدام و کشتن حرف بزند. گفتم: «آخه تو که همیشه هوای بچه‌های بند رو داری، چطور می‌تونی این کار رو بکنی؟» گفت: «چاره چیه؟ زندگی‌ام نمی‌چرخه. با پول نگهبانی نمی‌تونم شکم بچه‌هام رو سیر کنم. برای همین، خودم داوطلبانه برای شرکت تو اعدام می‌رم و این کار رو انجام می‌دم. پاداش خوبی بابت هر اعدام بهم می‌دن.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها