یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
در عرصه کتابخوانی گام‌های مستحکم و موثری برداریم

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به بهانه‌ برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران نوشت که در ادامه می‌خوانید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی: سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران -تجلی‌گاه اندیشه، علم و دانایی- پس از وقفه‌ای دو ساله با شعار «باکتاب سلامتیم» افتتاح شد و با برپایی‌اش شور و شوقی وصف ناشدنی در بین اصحاب کتاب برپا کرد. هر دوره در این آوردگاه علمی-فرهنگی، ناشران مولفان، نویسندگان، مترجمان، کتابدوستان و کتابخوانان گرد هم می‌آیند تا در این چشمه‌ساز روشنایی و ضیافت نورانی، دل و جانشان زلال و پاکیزه شود.

یک ویژگی بارز این رخداد فرهنگی گستردگی و شمول آن است که همه اقشار جامعه به نوعی در آن اتفاق مهم حضور دارند و این به همه‌گیر شدن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کمک شایانی می‌کند. موضوع مهم دیگر اقتصاد اطلاعات است که در این چند روز نمایشگاه گردش مالی بی نظیری اتفاق می‌افتد و این به نویسندگان، مترجمان، ناشران و اهالی تولید و انتشار کتاب کمک می‌کند تا برای انتشار بیشتر و بهتر توان اقتصادی مناسبی داشته باشد.

امسال با عنایت به شعار سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی» توجه به علوم بومی و دانش هدفمند وظیفه هر فرد از اهالی کتاب را سنگین‌تر کرده و پشتکار و تلاشی مضاعف را می‌طلبد تا تولید و توسعه اقتصادی با علم و دانش بومی و ملی پیوندی عمیق‌تر پیدا کرده و از وابستگی مان در این زمینه بکاهیم.

اکنون که در آغازین قدم‌های گام دوم انقلاب هستیم می‌بایست توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نصب‌العین و سرلوحه کارمان قرار دهیم و با اندیشه‌ورزی و گفتمان‌سازی برای تحقق توصیه‌های ایشان به ویژه در زمینه‌های «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق» و «سبک زندگی» در عرصه کتاب و کتابخوانی گام‌های مستحکم و موثری برداریم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها