یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
دیدار و گفت‌‌و‌گوی وزیر فرهنگ ونزوئلا با رئیس کتابخانه ملی ایران

وزیر فرهنگ ونزوئلا به همراه سفیر این کشور از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بازدید و با علیرضا مختارپور، رئیس این سازمان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «ارنستو ویلگاس پولژاک» وزیر فرهنگ ونزوئلا، سیلوا آپونته، سفیر جمهوری ونزوئلا در ایران به همراه هیات همراه، روز یکشنبه 31 اردیبهشت ضمن بازدید از کتابخانه ملی ایران با علیرضا مختارپور، رئیس این سازمان و همچنین معاونانش دیدار کردند.

وزیر فرهنگ ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از بازدید کتابخانه ملی به اهمیت نقش مجموعه اسناد و کتابخانه ملی در کشورها پرداخت و گفت: امپریالیسم جهانی به دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت‌هاست و به همین جهت رسالت و ماموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هر کشور، بسیار مهم است. او با تشکر از میهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی، آمادگی دولت خود را برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

مختارپور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان، و با اشاره به سابقه تاریخی و قدمت اسناد و کتابخانه ملی گفت: دو ملت صاحب فرهنگ و تمدن غنی هستند. علی‌رغم ارتباطات گسترده در حوزه‌های صنعت و تجارت،در حوزه فرهنگی ظرفیت خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و در این خصوص سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نسبت به انتقال تجربه در حوزه اسناد و کتابخانه، با مجموعه آرشیو و کتابخانه ملی ونزوئلا همکاری متقابل داشته باشد.

در این نشست مومنی معاون کتابخانه ملی ، ناصری سرپرست معاونت اسناد، صدر معاون پژوهش و دیجیتال سازی و هوتن والی نژاد، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ظرفیت‌های موجود در سازمان را تشریح کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها