چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
افزایش حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از افزایش حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو رویداد جشنواره‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با دبیرخانه رویدادهای و فعالیت‌های کتابخوانی گفت: جشنواره‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب حلقه‌های به هم پیوسته‌ای برای ترویج موضوع کتابخوانی و توجه به کتاب در جوامع مختلف است. هم در روستاها باید با اقتضای این محیط برای کتاب برنامه‌ریزی کرد،‌ هم در شهرها و هم در عشایر برای هر سه این جوامع شورای سیاست‌گذاری با حضور نهادهای مرتبط و مختلف برگزار شده و همکاری و مشارکت خیلی خوبی هم داشتند که امیدواریم بازجریان دوباره‌ای بعد از چند سال وقفه و رکود برای توسعه کتابخوانی در بین روستا و عشایر و شهرهای مختلف شکل گیرد.
 
وی با اشاره به طراحی سامانه برای بارگذاری طرح‌ها گفت: سامانه خوبی برای ارائه طرح‌ها و اعلام آمادگی و حضور در رقابت و برنامه‌های ترویجی طراحی شده است.
 
احمدوند با اشاره به اینکه برنامه‌های کتابخوانی در شهرها،‌ روستاها و عشایر نباید محدود به برگزاری جشنواره شود،‌ و باید ادامه‌دار باشد،‌ گفت:‌ طبیعتاً نهادهای مرتبط در هر شهر و دستگاه‌های فرهنگی مستقر در شهرها در طی یکی دو  سالی که با جشنواره در ارتباط هستند تدارک برنامه‌هایی را می‌بینند‌، طبیعتاً اولویت با برنامه‌هایی است که به‌عنوان زمینه و پایه برای فعالیت‌های دیگر باشد،‌ مثل تاسیس کتابخانه‌ها، باشگاه‌های کتابخوانی، گروه‌های مروج کتاب، تقدیر و تشویق فعالان عرصه تولید محتوا و ... فعالیت‌هایی از این دست محدود به یک سال و یک دوره حشنواره نیست و در طول سال‌های بعد هم مردم آن شهر و روستا از آن بهره‌مند می‌شوند.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش بودجه جشنواره‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت:‌ برای سال آینده هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت بیشتری خواهد کرد هم دستگاه‌های دیگر حضور فعالانه و مشارکت خوبی خواهند داشت که امیدوارم این حضور و مشارکت بیشتر به ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی منجر شود.
 
 به گزارش ایبنا؛ به نقل از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ریزی کتابخوانی نهادهای مسئول در حوزه روستاها و عشایر و تحقق عدالت فرهنگی و توزیعی از طرف اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است. 
 
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اطلاعات بیشتری در این خصوص را کسب کرده و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها