یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش ویلکیج شهرستان نمین برگزار شد

بخشدار ویلکیج در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این بخش، کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان دانست و بر استفاده از ظرفیت اعضای انجمن فرهنگیان و خیرین در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، دومین جلسه انجمن بخش ویلکیج با حضور نورالدین مرادی، بخشداربخش ویلکیج، محسن باکفی، کارشناس مسئول امور همکاری های اداره کل؛ مهین سلامتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین و اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در محل بخشداری آبی بیگلو برگزار شد.

رئیس انجمن بخش ویلکیج در این جلسه کتابخانه‌های عمومی را پایگاه اجتماعی بسیار قوی در تولید محتوا و اندیشه در جامعه معرفی کرد و اظهار کرد: این نهاد فرهنگی به‌عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

بخشدار آبی بیگلو پتانسیل‌های  موجود این بخش  در زمینه ترویج کتابخوانی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: امیدوارم از ظرفیت اعضای انجمن فرهنگیان و خیرین در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره‌برداری شود.

مرادی استفاده از اماکن بلا استفاده دولتی و نهاد‌های عمومی برای ایجاد کتابخانه مشارکتی و یا پیشخوان کتاب را در توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم به منظور تحویل حمام تاریخی دهستان حور به کتابخانه عمومی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار ویژه‌ای به کتابخانه‌های عمومی بخش ویلکیج اختصاص خواهد یافت.

رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین در این جلسه طی گزارشی عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان را تشریح کرد و با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در اجرای برنامه‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی فعالیت گسترده‌ای دارند، اظهار کرد: این نهاد فرهنگی با مشارکت مدارس و سایر پایگاه‌های فرهنگی مذهبی، برنامه‌های متعددی را در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی اجرا می‌کنند.

سلامتی با اشاره به نیاز اساسی کتابخانه عمومی شهدای آبی بیگلو در حوزه تعمیرات فضای پیرامون کتابخانه گفت:برای بازسازی بخش‌های مختلف کتابخانه به‌ویژه دیوارهای فروریخته و تخریب شده کتابخانه نیازمند اختصاص اعتبارات عمرانی و همچنین تخصیص نیم درصد شهرداری هستیم.

در پایان این جلسه اعضای انجمن از کتابخانه عمومی شهدای آبی بیگلو بخش ویلکیج بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها