دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳

هانس نایفل یکی از نویسندگان سری رمان‌های «پری رودان»، پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین سری رمان‌های علمی تخیلی در کشور آلمان در سن 75 سالگی درگذشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، او که از برجسته‌ترین نویسندگان آلمانی بود، پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری سخت در مونیخ دار فانی را وداع گفت. نایفل در 11 جولای 1936 در گلایویتس دیده به جهان گشود. او از سال 1945 در اوبر بایرن رشد کرد، از سال 1948 در مونیخ ساكن شد و گهگاه نیز در زاردینین سكونت داشت. سپس در رشته علوم تربیتی تحصیل کرد و چند سال بعد از آن تصمیم گرفت تا به عنوان نویسنده مستقل مشغول فعالیت شود. 

نایفل در سال 1956 نخستین رمان خود با نام «ستارگان ما را صدا زدند» را منتشر کرد. در سال 1965 بود که نخستین کتاب از سری رمان‌های جیبی «پری رودان» را منتشر کرد و سه سال پس از آن به عنوان یکی از چند نویسنده عضو تیم پری رودان مشغول همکاری دایمی شد. در دهه 90 از طریق نگارش چندین رمان تاریخی در سطح بسیار وسیعی در میان مخاطبان به شهرت رسید. 

این نویسنده در طول دوران ادبی زندگی خود چند رمان مستقل را نیز به رشته تحریر درآورد که «لابیرنت در حال سوختن» از جمله آن‌هاست. او همچنین در نگارش سری تخیلی «اژدها» از سال 1973 و «میتور» از سال 1980 همکاری داشت. علاوه بر این در سال‌های 1975 و 76 با نام مستعار هیوار کلاسکر در نگارش سری رمان‌های ترسناک «قاتل شیطانی» و از سال 1978 با نام مستعار شون بئافورت در نگارش سری «گرگ‌های دریا» به همکاری پرداخت. 

طبق اعلام نشریه «زوددویچن» هانس نایفل  چهارشنبه اين هفته مصادف با 14 مارس (24 اسفند) در گورستان «والد» شهر مونیخ چهره در نقاب خاک خواهد کشید. 

مجموعه رمان‌های «پری رودان» که به نام قهرمان این کتاب نامیده شده است، نخستین بار در تاریخ 8 سپتامبر 1961 به قلم «کی. اچ. شی‌یر» و «کلارک دارلتون» در 80 هزار جلد در انتشارات «پابل موویگ» به زیر چاپ رفت. این سری که قدیمی‌ترین، طولانی‌ترین و پر مخاطب‌ترین محصول ادبی کشور آلمان پس از جنگ جهانی است، تاکنون میلیاردها جلد فروش داشته و به عنوان موفق‌ترین مجموعه داستانی علمی تخیلی در سراسر جهان شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها