دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
خاطراتي از نخستين ملاقات با بزرگان دين

نويسنده كتاب «سير حضور» از مراحل پاياني تدوين اين كتاب خبر داد و اظهار داشت: اين كتاب خاطراتي از ملاقات‌هايي كه با 40 تن از اولياي خدا و بزرگان دين و انديشه معاصر داشته‌ام را به تصوير مي‌كشد و مي‌كوشد از اين طريق معرفي صحيحي از الگوهاي معنوي داشته باشد.

حجت‌الاسلام سيدعباس موسوي مطلق، استاد فقه و اصول حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب را مجموعه‌اي از خاطرات شخصي‌اش دانست كه از سن 11 سالگي وي تا زمان معاصر را شامل مي‌شود و اظهار داشت: اين كتاب از نخستين برخورد با بزرگان و اولياي خدا، درس‌هايي كه در اين برخورد از آنها گرفتم تا برخوردهاي آتي را شرح مي‌دهد.

وي بيان خاطراتي از ملاقات با بزرگاني مانند آيت‌الله شيخ عبدالقائم شوشتري، آيت‌الله كشميري، آيت‌الله سيبوي، آيت‌الله بهاءالديني، آيت‌الله بهجت، آيت‌الله دولابي، آيت‌الله بهلول و ... را از جمله بخش‌هاي «سير حضور» برشمرد و بيان داشت: با توجه به اين كه نخستين برخورد با بزرگان و اولياي خدا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اين كتاب مي‌كوشد به شكل ظريفي به اين موضوع بپردازد.

نويسنده كتاب «اعجوبه عصر، بهلول قرن 14» مخاطبان اصلي كتاب «سير حضور» را جوانان و علاقه‌مندان به بزرگان و اوليا خواند و يادآور شد: علاوه بر خاطراتي از ملاقات نخست كه آغاز ارتباط با بزرگان دين است، گزيده سخنان و خاطرات آنان را در اين اثر كه دفتر نخست اين مجموعه به شمار مي‌آيد، آورده‌ام و كوشيدم از بيان نكات دشوار و پيچيده براي جوانان خودداري كنم. 

حجت‌الاسلام موسوي‌مطلق مقابله با آراي ناصحيح و آموزه‌ها عرفان‌هاي وارداتي را از جمله انگيزه‌هاي تاليف اين كتاب ياد كرد و توضيح داد: در اين شرايط لزوم معرفي بزرگان و شخصيت‌هاي مورد اعتماد، ضروري به نظر مي‌رسد، تا وقتي از آنها ياد مي‌شود، اين تصور ايجاد نشود كه آنها افرادي با ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي خاصي بودند، بلكه الگوهايي بودند كه توانستند به ويژگي‌هاي خاصي دست‌يابند.

نويسنده كتاب‌هاي ديني با بيان اين كه پيش‌بيني مي‌شود تاليف اين كتاب تا دو ماه آتي پايان يابد، گفت: قرار است اين اثر كه دفتر نخست مجموعه «سير حضور» به شمار مي‌آيد را مركز پخش باران در حجمي معادل 300 صفحه منتشر كند.

پيش از اين از حجت‌الاسلام موسوي‌مطلق كتاب‌هاي خواجه قنبر در ديوان خواجه شيراز، حافظ و قبله هفتم، خرمن معرفت، حافظ و پير مغان، كرامات معنوي، حافظ از ديدگاه بزرگان و فرزانگان، مسافر حج رمضان، عالي همتان؛ كار و همت در سيره و سخن انديشمندان و عارفان مسلمان و ... منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها