جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
«سربازی با گلوله برفی» منتشر شد

سومین مجموعه شعر مجید سعدآبادی با عنوان «سربازی با گلوله‌های برفی» در قالب سپید توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و تا چند روز دیگر روانه بازار نشر می‌شود./

سعدآبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعر گفت: این مجموعه شامل 42 قطعه شعر سپید است و در حوزه شعر دفاع مقدس، شعر ضدجنگ و شعر صلح قرار می‌گیرد.
وی در ادامه توضیح داد: شاعرانی که در رده سنی من قرار دارند و در این زمینه به سرودن شعر مشغولند، براساس شنیده‌ها و خاطرات اطرافیانشان شعر می‌گویند. برخی توضیحات را تحلیل می‌کنند و به شعر بدل می‌سازند. در نتیجه سروده‌های آن‌ها نسبت به توصیف صرف این مساله قوی‌تر است؛ چراکه عنصر تخیل در این نوع سروده‌ها پررنگ‌تر دیده می‌شود و نقش فعال‌تری دارد.

این شاعر با تاکید بر استفاده از تمام فضاها اظهار داشت: در این مجموعه شعر سعی کرده‌ام از به‌کارگیری واژگان و المان‌های ویژه این نوع شعر چون پلاک، چفیه و غیره خودداری کنم و واژگان و اصطلاحات جدیدی را به کار گیرم.

وی در توضیح این واژگان جدید افزود: به عنوان مثال عنوان کتاب خود نوعی استفاده از واژگان و اصطلاحات جدید در این مجموعه است.

سومین مجموعه شعر مجید سعدآبادی «سربازی با گلوله‌های برفی» در 96 صفحه و به شمارگان 2000 نسخه در قطع رقعی توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است. 

پیش‌تر دو مجموعه شعر مجموعه شعر «دالان حاج مختار پلاک 9» و «قزل‌آلای خال قرمز» از این شاعر منتشر شده است.

سعد آبادی در جشنواره‌های شعر رضوی، دفاع مقدس، جوانان مساجد و چند جشنواره آیینی دیگر توانسته مقام‌هایی کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط