دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
مهم‌ترین نقطه بروز و ظهور قرآن نمایشگاه قرآنی است

خوزستان- مدیر کتابشهر ایران شعبه اهواز گفت: یکی از مهم‌ترین نقطه ظهور و بروز قرآن و استفاده از ثقلین برگزاری نمایشگاه قرآنی است

محمدعلی بخشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، بیان کرد: آنچه در شهرها و فضای عمومی جامعه تأثیرگذار است و می‌تواند مردم را به سمت دینداری سوق دهد، استفاده از ثقلین (قرآن و عترت) در نمایشگاه قرآنی است.

بخشی با بیان اینکه باید برنامه‌های مناسبتی با موضوع قرآنی بیشتری در استان و شهرستان‌ها برگزار شود، عنوان کرد: برای برگزاری نمایشگاه قرآنی گروه‌های زیادی پای کار آمدند و هر جا صحبت از قرآن است مردم با واسطه و دلایل مختلف به نمایشگاه می‌آیند تا از ذکر قرآن و اهل بیت بهره‌مند شوند. و این اتفاق در طول سال می‌تواند به شکل‌های متفاوت برگزار شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته به علت متناسب بودن فضای موزه هنرهای معاصر اهواز برای برگزاری نمایشگاه قرآنی شیوه برگزاری عالی بود؛ اما پس از واگذاری موزه به بخش خصوصی، این ظرفیت از بین رفت و جایگزین موزه مکان دیگر ظرفیت گستردگی نمایشگاه قرآنی را ندارد.

مدیر کتابشهر ایران شعبه اهواز افزود: نمایشگاه دائمی کیانپارس محل برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن به علت ترافیک شهری بالا عبور و مرور برای مراجعان به نمایشگاه را با کمی مشکل مواجه می‌کند، در حالی‌که موزه هنرهای معاصر فضای مطلوب‌تری برای برپایی نمایشگاه قرآن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها