سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
۲ ماموریت مهم رسانه‌ها و مطبوعات هرمزگان در سال جدید

هرمزگان - سرپرست اداره امور رسانه و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  هرمزگان، دو ماموریت مهم رسانه‌ها و مطبوعات هرمزگان در سال نو را اعلام کرد.

زهره شاه خاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از دو ماموریت مهم رسانه‌ها و مطبوعات هرمزگان در سال نو سخن گفت و افزود: تولید محتوا در راستای پاسداشت زبان فارسی و همچنین عدم تبلیغ کالاهای مضر دو موضوع بسیار مهم و موکد است که می‌بایست رسانه‌ها و مطبوعات استان با حساسیت و جدیت رعایت کنند.

وی ادامه داد: پیگیری اسامی بیگانه از اصناف و همچنین گزارش حذف اسامی بیگانه از اصناف مختلف، اسم شهرها، اسامی لاتین المان‌های شهری و … جزو ماموریت‌های مطبوعات است. حتی نام بندرعباس که در ساحل به لاتین است باید به خط فارسی نوشته شود.

شاه خاه اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارسال فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت را اعلام کرد: طبق ماده ۷ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور، هرگونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت، موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

به گزارش ایبنا، هرمزگان علاوه بر نمایندگی خبرگزاری و روزنامه‌های سراسری، ۶۹ رسانه مکتوب و ۹۲ پایگاه خبری دارد. همچنین ۲۰ مورد رسانه دیگر شامل فصلنامه، ماهنامه، هفته نامه الکترونیک و پایگاه خبری نیز ثبت رای و موافقت هیئت نظارت بر مطبوعات را گرفته‌اند اما هنوز آغاز به‌کار نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها