جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
بیش از ۱۱۰ کشور در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور دارند

آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی باید تکالیف روشنی در حوزه قرآنی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این آیین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

این مسابقات از امروز با حضور ۹۹ قاری از ۴۴ کشور و ۵ قاره جهان آغاز می شود و تا روز چهارشنبه دوم اسفند ادامه دارد. دیدار متسابقین با رهبر معظم انقلاب در روز سوم اسفند از برنامه‌های جانبی این برنامه است.

در این آیین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدمت میهمانان گرامی و عزیزمان، حضار و اندیشمندان قرآنی خوش‌آمد عرض می‌کنم که از نقاط مختف دنیا از کشورهای اسلامی و از کشور عزیزمان ایران، در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم گرد هم آمده‌اند.

وی ادامه داد: عدد چهل در فرهنگ دینی ما نماد تکامل است. الحمدالله خدا را شاکر هستیم که در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم بیش از ۱۱۰ کشور شرکت کننده حضور دارند.

وزیر فرهنگ افزود: ما شاهد قوت و تعالی، جهاد و مقاومت در جهان اسلام هستیم. امروز مردم عزیز غزه بیش از پنج ماه است که دچار شدیدترین حملات و هجوم‌های رژیم وحشی و اشغالگر قدس قرار گرفته است.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران تصریح کرد: صحنه‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده دنیا را مبهوت کرده است. کودکانی که خانواده‌های خود اعم از پدر، مادر، خواهر و برادر خود را از دست داده‌اند که چنین کسانی مقابل دوربین قرار می‌گیرند و می‌گویند، و کفا به لله وکیلا.

وی تاکید کرد: این قدرت قرآن است که اینطور فضای مقاومت را رقم زده است. امروز نهضت مقاومت اسلامی مردم منطقه، دشمن صهیونیستی را به زانو در آورده است. ما درحال مشاهده تحقق وعده‌های الهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما همه وعده‌های الهی را در این دوره مقاومت مشاهده کرده‌ایم. شما نگاه کنید، در فاصله این دو جشنواره و این دو مسابقه‌، جریان قرآن سوزی را در تابستان امسال و در قرنی که مدعی آزادی بیان است‌، علیه مقدسات و مقابل چشم همگان و نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان اجرا کردند.

وی ادامه داد: این افراد قرآنی سوزی را برای اینکه نفرت و کینه خود را از پیام قرآن نشان دهند، انجام دادند ولی پیروان قرآن حماسه بزرگ طوفان الاقصی را آفریدند. به همه شهدای مقاومت، غزه و سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم عزیز درود و صلوات می‌فرستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امسال با اتفاق مبارکی که رخ داده، حضور قوی مسابقات از نظر کمی و کیفی توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی سر تا پا باید قرآنی باشد. برنامه مفصلی در دولت برنامه ریزی شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد. همه وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی باید تکالیف روشنی را در حوزه قرآنی ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها