جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
نقد محمدرضا سرشار بر «جنگ و صلح»

کتاب «نگاهی تازه به جنگ و صلح» نوشته محمدرضا سرشار راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به نقد و بررسی کتاب لئو تولستوی از آثار برتر ادبیات داستانی جهان می‌پردازد.

این اثر با نگاهی نقادانه و پژوهشی به رمان مشهور «جنگ و صلح» نوشته شده و سرشار در این‌پژوهش، قصه، اشخاص داستان، ساختار، پیرنگ، نثر، پرداخت و درون‌مایه‌های این رمان را مورد بررسی قرار داده است.

سرشار در دهه هفتاد، رمان «جنگ و صلح» تولستوی را در حلقه نقد حوزه هنری و دفتر ادبیات ایثار بنیاد جانبازان نقد می‌کرد که حاصل آن نقدها، یک کتاب ۲۳۰ صفحه‌ای با نام «نگاهی تازه به جنگ و صلح» شد.

او همچنین تصمیم گرفت رمان حجیم «جنگ و صلح» را که به زعم وی ارزشمند اما دارای بخش‌های زایدی است و لازم است برای خواننده امروزی منسجم‌تر و خوش‌خوان‌تر شود، تلخیص کند.

رمان «جنگ و صلح» اثر جاودانه «لئو تولستوی» اوضاع تاریخی و اجتماعی روسیه را در سال‌های ۱۸۰۵ تا ۱۸۲۰ به تصویر می‌کشد و یک فاصله زمانی پانزده ساله از زندگی قهرمانان خود را دربرمی‏‌گیرد. وقایع این رمان، بر بستر دو جنگ بزرگ بین روسیه‏ تزاری به سرکردگی تزار الکساندر و دولت فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت و یک دوره وقفه کوتاه بین این دو جنگ جریان ‏دارد.

این کتاب با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها