شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
سرگذشت زنی که در هنر خود استوار بود

کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» نوشتهٔ فریداکالو به مترجمی فاطمه فرجاد و الهام خضری از انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی در بهار ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» نوشتهٔ فریداکالو به مترجمی فاطمه فرجاد و الهام خضری از انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی در سال۱۴۰۲ منتشر شد.

این کتاب نمادی از ذهن واقعی نویسنده بر دنیای او است. ذهنی که با تمام زنانگی‌اش محکم و استوار بر تمایلات و خواسته‌های خود ایستادگی کرده است و با تمام درد و رنج‌های عمیقی که دارد همچنان با امید به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.

کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» کتابی است با تأکید بر زنان مکزیک و تمرکز بر زندگینامه هنرمند فریداکالو. این کتاب بیشتر از آنکه کتاب تخصصی در حوزه هنر و نقاشی باشد یک کتاب با ضمیمه سرگذشت هنرمند گمنام از تبار مکزیک است به‌گونه‌ای که می‌توان این کتاب را در دستهٔ زنان موفق هنرمند شمارد و نام برد.

در ابتدای این کتاب فهرست نشان از سرگذشتی می‌دهد که تماماً مربوط به درد و رنج‌ها و موفقیت‌های زنی بوده است که با استواری تمام بر هنر خود مانده است.

بر همین اساس کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» را نه‌تنها هنرمندان و علاقه‌مندان به حوزه نقاشی باید بخوانند؛ بلکه تمام افرادی که به سرگذشت زنان موفق و همچنین روان انسان‌های موفق علاقه‌مندند بسیار مناسب است.

در بخشی از این کتاب فریداکالو نوشته است: همه چیز موجود است و تنها قانونی که ما را به حرکت وامی‌دارد زندگی است. هیچ‌کس متمایز نیست، هیچ‌کس تنها برای خود مبارزه نمی‌کند، همه چیز همه چیز است و درعین‌حال یکی است. ترس و درد و لذت و مرگ چیزی بیش از بخشی از وجود ما نیستند.

فریدا زنی است نه‌تنها در هنر خود بلکه در زندگی شخصی‌اش موفق است چرا نمونهٔ بارزی از یک انسان ناقص اما تمام‌وکمال و فهمیدهٔ زندگی است. از جمله آثار فریداکالو عبارت‌اند از:

- شجره‌نامه

- ستون شکسته

- خودانگاره با موهای تراشیده

- دو فریدا

- هندوانه

- ریشه‌ها

- چند نیش کوچک

- خودنگاره با گردن‌بند خار و مرغ مگس‌خوار

- بیمارستان هنری فورد

- گوزن زخمی

- بدون امید

در پایان فریداکالو یکی از شخصیت‌های اصلی جنبش هنری نیومکزیکانیسمو در مکزیک بود که در دههٔ ۱۹۷۰ ظهور کرد و هنر او به دلیل عناصر سنتی هنر عامیانه نامیده شده است.

کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» نوشتهٔ فریداکالو به مترجمی فاطمه فرجاد و الهام خضری از انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی در بهار ۱۴۰۲ در ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها