چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
دلایل رد شدن ویزا چیست؟

اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی اصولی‌تری برای دریافت ویزا انجام دهید تا احتمال رد شدن ویزایتان کم‌تر شود یا اگر به دنبال دلایل رد شدن ویزایتان هستید، این مقاله مناسب شما است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ یکی از حساس‌ترین بخش‌های آمادگی برای سفر به یک کشور خارجی، درخواست صدور ویزا است. بسته به کشوری که قصد سفر به آن را دارید، مراحل اداری صدور ویزا و قوانین آن متفاوت می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل عمده رد شدن ویزاهای مسافرتی، کاری و تحصیلی بپردازیم. اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی اصولی‌تری برای دریافت ویزا انجام دهید تا احتمال رد شدن ویزایتان کم‌تر شود یا اگر به دنبال دلایل رد شدن ویزایتان هستید، این مقاله مناسب شما است.

دلایل عمده رد شدن ویزای مسافرتی

دلایل متعددی وجود دارد که باعث رد شدن ویزای مسافرتی شما می‌شود. در ادامه مهم‌ترین این دلایل را معرفی می‌کنیم:

فرم درخواست ویزای خود را به‌درستی پر نکرده‌اید.

اگر سابقه کیفری دارید ممکن است دریافت ویزا برای پرواز خارجی و سفر به کشور دیگر، برایتان دشوار و با دردسر باشد.

درصورتی‌که کشور مقصدتان رابطه سیاسی خوبی با کشور مبدأ نداشته باشد.

اگر بیماری‌های عفونی دارید، احتمال رد شدن ویزای شما وجود دارد.

درصورتی‌که در هنگام مصاحبه با مأمور اداره مهاجرت کشور مقصد، دلایل قانع‌کننده‌ای مبنی بر احتمال بازگشت شما به کشور مبدأ وجود نداشته باشد و او گمان کند که شما قصد پناهندگی در کشور مقصد را دارید.

درصورتی‌که گذرنامه شما در حال اتمام باشد و صفحه خالی در آن وجود نداشته باشد.

درصورتی‌که مدارک و گواهی تمکن مالی که به اداره مهاجرت ارائه کرده‌اید، کم‌تر از میزان اعلام‌شده است.

اگر مدارک شما جعلی باشد، به‌احتمال‌زیاد ویزایتان رد می‌شود.

درصورتی‌که درگذشته به کشور دیگری سفر کرده‌اید و در آن کشور جرمی انجام داده‌اید یا دیپورت شده‌اید، احتمال دارد که ویزای شما رد شود.

درصورتی‌که بیمه مسافرتی یا درمانی‌تان پوشش کافی نداشته باشد.

اگر نوع ویزای درخواستی شما با هدفتان از خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور مقصد همخوانی نداشته باشد ممکن است ویزایتان رد شود.

تا اینجای مقاله دلایل عمده رد شدن ویزا را بررسی کردیم. وقتی‌که قصد سفر به کشور خارجی را دارید به‌احتمال‌زیاد این دلایل می‌تواند باعث رد شدن ویزای شما شود. در ادامه دلایل رد شدن دو نوع ویزای کاری و تحصیلی را لیست می‌کنیم.

دلایل رد شدن ویزای کاری

درصورتی‌که قصد انجام کار و پیش بردن تخصصتان در یک کشور دیگر را دارید، لازم است که ویزای کاری آن کشور را دریافت کنید. بااین‌وجود ممکن است دلایل زیر باعث رد شدن ویزای کاری شما شود:

مدارک ناقص یا اشتباهی را ارائه کرده‌اید.

سوءپیشینه دارید.

شغل موردنظر شما در کشور مقصد حقوق کافی برای پرداخت هزینه‌هایتان ندارد.

درصورتی‌که نتوانید ثابت کنید که قصدتان مهاجرت نیست.

درصورتی‌که مهارت کافی در زمینه شغلی انتخابی‌تان نداشته باشید.

درصورتی‌که پیشنهاد شغلی شما مورد تأیید نباشد.

اگر رزومه کاری قوی نداشته باشید.

درصورتی‌که مدارک خود را به‌صورت اشتباهی آماده کرده باشید. به‌طور مثال اگر به شما گفته می‌شود که یک مدرک اصلی را همراه با ترجمه مورد تأیید ارائه دهید، دقیقاً باید همین کار را انجام دهید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور خارجی را دارید، لازم است که برای ورود به آن کشور و ماندن در آن ویزای تحصیلی دریافت کنید. اگر شرایط زیر مشمول حال شما شود، احتمال رد شدن ویزای تحصیلی شما در اداره مهاجرت کشور مقصد وجود دارد.

مدارک تحصیلی شما ناقص است.

تمکن مالی کافی برای گذراندن هزینه‌های زندگی در طول دوران تحصیل در آن کشور را ندارید.

مهارت زبانتان کافی نیست.

درصورتی‌که فارغ‌التحصیل یکی از دانشگاه‌ها و کالج‌های ناشناخته باشید.

اگر سن شما بالا رفته باشد و گپ تحصیلی دارید.

درصورتی‌که در مصاحبه سفارت عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان ندهید.

درصورتی‌که فرم تکمیل ویزا را به‌صورت اشتباه پر کنید.

اگر سوءپیشینه داشته باشید.

اگر در صفحات اجتماعی شخصیت غیرقابل‌قبول از خود ارائه کرده باشید.

درصورتی‌که ویزای‌مان رد شد چکار کنیم؟

اگر سفارت‌خانه یا کنسولگری کشور انتخابی شما ویزایتان را رد کند، نامه‌ای برای شما صادر می‌کند که در آن دلایل رد شدن ویزایتان را به شما توضیح داده است. در این نامه به شما می‌گویند که آیا می‌خواهید دوباره برای دریافت ویزا اقدام کنید یا خیر. می‌توانید با برطرف کردن دلایل نوشته‌شده در این نامه شانس خود را برای دریافت دوباره ویزا امتحان کنید.

همچنین می‌توانید با استخدام یک وکیل مهاجرتی نسبت به نتیجه صادرشده اعتراض کنید و شواهد و مدارک کافی دال بر درست نبودن دلایل رد ویزا را ارائه کنید.

دلایل رد شدن ویزا چیست؟

تفاوت ریجکتی ویزا با ریفیوز ویزا چیست؟

درصورتی‌که در مراحل اداری کنسولگری، قبل از رسیدن به مرحله تصمیم‌گیری، به دلایل مختلفی که در این مقاله گفتیم، مأمور کنسولگری به این نتیجه برسد که درخواست شما معتبر نیست، ویزای شما ریجکت می‌شود؛ اما اگر تمامی مراحل را طی کرده باشید اما افسر ویزا قانع نشده باشد که شما شرایط صدور ویزا را دارید، به آن «ریفیوز شدن ویزا» می‌گویند. ریفیوز شدن به دلایل مختلفی نظیر نداشتن تمکن مالی یا ارائه نکردن مدارک مهم صدور ویزا رخ می‌دهد.

اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده باشید، شاید کمی نگران یا حتی ناامید شده باشید که نکند ویزای شما رد شود. باید بدانید که سفر به برخی از کشورهای آسیایی، آفریقایی یا کشورهای آمریکای جنوبی آسان‌تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. برای سفر به برخی از این کشورها نیاز به ویزا ندارید و برخی دیگر ویزای شما را در فرودگاه صادر می‌کنند. در ادامه نام این کشورها را مشاهده می‌کنید.

سفر به کشورهای زیر برای مسافران ایرانی، بدون ویزا، امکان‌پذیر است:

قزاقستان

گرجستان

ترکیه

ارمنستان

مالزی

عراق

سورینام

ونزوئلا

دومینیکا

هائیتی

سفر به کشورهای زیر برای مسافران ایرانی با ویزای فرودگاهی امکان‌پذیر است؛ به این صورت که شما بعد از آن‌که وارد فرودگاه کشور مقصد می‌شوید، به شما ویزا داده می‌شود:

جمهوری آذربایجان

لبنان

قطر

عمان

مالدیو

کامبوج

جزیره تیمور لسته

جمع‌بندی

درخواست ویزا یکی از حساس‌ترین مراحل برای سفر به یک کشور خارجی است. در این مقاله شرح دادیم که چه عواملی می‌تواند باعث رد شدن ویزای مسافرتی، کاری یا تحصیلی شما در اداره مهاجرت کشور مقصد شود. همچنین اگر فکر می‌کنید که ویزای شما رد می‌شود، می‌توانید به سراغ کشورهایی بروید که برای سفر به آن‌ها نیاز به صدور ویزا نیست یا ویزای آن‌ها در فرودگاه صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها