چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
ادبیات مقاومت ایلام جلوه‌گری خود را بعد از دفاع مقدس مجسم کرد

ایلام- شاعر و نویسنده ایلامی گفت: ادبیات مقاومت ایلام جلوه‌گری خود را در شعر فارسی و کردی، بعد از دفاع مقدس مجسم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، عباس صیدی‌کلهر، در نشست عصر شعر مکتب مقاومت با اشاره به تاریخچه شعر مقاومت در ایران گفت: آغاز شعر پایداری با عنصر اعتراض، در ابتدای دوران مشروطیت بنیان گذاشته شد و بعد از این دوران با شعر مقاومت ملل جهان پیوندی ناگسستنی پیدا کرد.

مؤلف کتاب «مغازله در خون؛ جستاری بر نقد و بررسی سروده‌های پیشروان شعله پایداری ایران و شعر دفاع مقدس ایلام» در ادامه به شعر مقاومت ایلام پرداخت و گفت: ادبیات مقاومت ایلام جلوه‌گری‌های خود را در شعر فارسی و کردی، بعد از دفاع مقدس مجسم کرد و هم اکنون شعر ایلام در این ژانر ادبی از لحاظ کمیت شاعران و کیفیت محتوایی و فنی، در ردیف قطب دوم کشور قرار دارد.

این شاعر پیشکسوت ایلامی گفت: از ویژگی‌های شعر مقاومت ایلام می‌توان به: عاطفه‌مداری، عینیت‌گرایی، تصویرپردازی‌های ملموس و استقلال‌منشی و بهره‌گیری از کلیدواژه‌های جغرافیایی دفاع مقدس در این استان اشاره کرد.

در پایان شاعران اشعار مرتبط با دهه مکتب مقاومت به زبان‌های فارسی و کردی قرائت کردند.

عصر شعر مکتب مقاومت با حضور عباس صیدی‌کلهر، نویسنده، شاعر و فعال فرهنگی و اجتماعی، مالک شعاعی عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، یونس گرایی دبیر کانون شعر و ادب و جمعی از شاعران ایلامی، به همت کانون فرهنگی و دانشجویی شعر و ادب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها