دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
اهدای کتاب از سوی کتابخانه فاطمی قم به ۶ کتابخانه در سطح کشور

قم - مدیرکتابخانه فاطمی قم از اهدای کتاب از سوی این کتابخانه به شش کتابخانه در سطح کشور خبر داد.

‌محمد عباسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با ارائه گزارشی از کتب اهدا شده در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ به کتابخانه فاطمی اهدا گفت: در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ مؤلفین، مؤسسات فرهنگی، بیوت آیات عظام، ناشرین و زائرین حضرت فاطمه معصومه (ع) تعداد هزار و ۸۱۸ جلد کتاب به کتابخانه فاطمی اهدا کردند.

وی ادامه داد: ۷۲ جلد از کتب اهدایی توسط مؤلفین محترم کتب اهدا شده است. دیگر اهداکنندگان عبارتند از جامعه آل‌البت العالمیه، مؤسسه خلق العظیم از حرم امام حسین (ع)، مؤسسه فقهی علمی امام صادق (ع)، دفتر مرحوم آیت‌الله شریفی، مدرسه باقرالعلوم (ع)، بیت آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی طباطبایی و نشر نور معارف که ۵۰ جلد کتاب اهدا کردند.

عباسی یزدی افزود: بیشترین اهداکنندگان عبارتند از، حجت‌الاسلام عبدالباقی جزائری که علاوه بر هزار و ۱۴۰ جلد کتاب اهدایی سه عدد قفسه چوبی و خانم علی پور علاوه بر ۹۳۰ جلد کتاب اهدایی، دو قفسه چوبی نیز اهدا کردند. ما علاوه بر قرآن، کتب چاپی، خطی و چاپ سنگی سربی کلیه لوازم کتابخانه‌ای مثل قفسه کتاب، میز مطالعه، صندلی گردان، کامپیوتر، اسکنر، پرینتر، چاپگر را به عنوان لوازم اهداء به کتابخانه پذیرا هستیم.

مدیرکتابخانه فاطمی تصریح کرد: کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) پس از دریافت کتب اهدایی، نسبت به پالایش و ساماندهی آنها اقدام و منابع مورد نیاز خود را بر اساس نوع و تعداد انتخاب و به بخش فهرست‌نویسی ارسال می‌شود.

وی از جمله فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه را اهداء کتاب به کتابخانه‌های دیگر برشمرد و بیان کرد: از منابع مازاد بر نیاز خود به کتابخانه‌هایی که از ما درخواست کتاب اهدایی داشته‌اند اهدا می‌کنیم. در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ تعداد سه هزار ۲۴۰ عنوان کتاب در سه هزار ۹۶۶ مجلد به شش کتابخانه در شهرهای قم، تهران، کرمانشاه و خوزستان اهدا شده است.

اهدای کتاب از سوی کتابخانه فاطمی قم به شش کتابخانه در سطح کشور

عباسی یزدی در مورد چگونگی اهدای کتاب به این کتابخانه‌ها توضیح داد: در پی درخواست کتابخانه سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی شهر تهران، کتابخانه مسجد نادرشاه بیستون کرمانشاه، کتابخانه تخصصی فقه و حقوق قم، کتابخانه شهدای اسماعیل‌آباد (نسیم شهر تهران)، کتابخانه دانشگاه نیروی انتظامی خوزستان و کتابخانه آموزشگاه دخترانه فخری زاده قم از کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برای دریافت کتب اهدایی پس از ارسال فرم مربوطه و کسب اطلاعات لازم از این کتابخانه‌ها نسبت به انتخاب، جداسازی و لیست کردن کتب و ممهور شدن به مهر اهدایی کتابخانه اقدام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تعداد کتب اهدا شده به این کتابخانه‌ها عبارتند از: ۲۸۴ عنوان در ۷۱۰ جلد کتب اهدایی به سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی شهر تهران، ۴۴۰ عنوان در ۴۶۷ جلد کتب اهدایی به کتابخانه مسجد نادرشاه بیستون کرمانشاه، ۶۴۰ عنوان در ۶۷۰ جلد کتب اهدایی به کتابخانه تخصصی فقه و حقوق قم، ۴۶۹ عنوان در ۴۸۶ جلد کتب اهدایی به کتابخانه شهدای اسماعیل‎آباد (نسیم شهر تهران)، ۷۸۴ عنوان در هزار و ۸ جلد کتب اهدایی به کتابخانه دانشگاه نیروی انتظامی خوزستان، ۶۲۳ عنوان در ۶۲۵ جلد به آموزشگاه دخترانه فخری‌زاده قم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها