چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان سمنان تفاهم‌نامه امضا کردند

سمنان - تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان سمنان باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه، منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، همزمان با صبح چهارشنبه تفاهم‌نامه همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان سمنان با حضورسردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان و محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ارتقای سرانه مطالعه، در دفتر فرماندهی انتظامی استان سمنان منعقد شد.

فرمانده انتظامی سمنان در حاشیه این مراسم ضمن بیان اینکه هر چه میزان توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، به همان میزان از معضلات اجتماعی کاسته می‌شود، تصریح کرد: متولیان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مسئولیت سنگینی را به دوش می‌کشند و باید از آن‌ها حمایت شود.

سردار جلیل موقوفه‌ای بابیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بکار خواهد بست افزود: امیدواریم این همکاری بتواند درزمینهٔ رشد و توسعه فرهنگی-علمی و انجام فعالیت‌های هدفمند، با برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و تأثیرگذار در استان مؤثر واقع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج و ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: نیروی انتظامی و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با عملکرد مطلوب و اثرگذار، نقش بسیار مهمی در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

محمد طاهریان با بیان اینکه امیدوارم با همکاری، مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و درنتیجه کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی در استان سمنان بیش‌ازپیش کمک کنیم، تاکید کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، همکاری در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع آسیب و جرم با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی طرفین، تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مراکز آموزش ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک است.

وی افزود: ر این اساس، ارائه خدمات مشاوره رایگان برای کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی؛ همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، جلسات نقد کتاب، نشست کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی و فعالیت‌های فرهنگی باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ازجمله تعهدات فرماندهی انتظامی استان در این تفاهم‌نامه مشترک است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: همچنین ایجاد بستر مناسب به‌منظور شرکت کارکنان و خانواده نیروی انتظامی در جشنواره‌های کتاب‌خوانی نظیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و بهره‌مندی کارکنان کتابخانه‌های عمومی و اعضای کتابخانه‌های عمومی از دوره‌های آموزشی انتظامی، امنیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مشاوره‌ای در کتابخانه‌ها از دیگر تعهدات فرماندهی انتظامی استان سمنان است.

طاهریان افزود: حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط ناجا با اولویت مراکز آموزشی در قالب کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، نقد کتاب و نشست‌های علمی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور ازجمله نقد کتاب و نشست کتاب‌خوان در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی‌شده از سوی ناجا و اتخاذ تمهیدات لازم برای عضویت کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان از خدمات کتابخانه‌های عمومی به‌صورت رایگان برخی از تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها