دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
«توکایی در قفس» نیما یوشیج به چاپ سیزدهم رسید

کتاب «توکایی در قفس» اثر ماندگار نیما یوشیج و بهمن دادخواه برای سیزدهمین‌بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به تازگی کتاب «توکایی در قفس» نوشته نیما یوشیج و برنده جایزه سیب طلای براتیسلاوا برای کودکان و نوجوانان بالای ۹ سال (نونهال) به چاپ سیزدهم رسیده است.

نیما یوشیج در این کتاب داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که در قفس محبوس است. بهار از راه می‌رسد و عروس توکا از صاحب قفس می‌خواهد او را آزاد کند؛ اما صاحب قفس خواست او را رد می‌کند. توکا برای نجات خود از قفس به فکر کمک گرفتن از دیگران می‌افتد؛ ولی هیچ موجودی -‌یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد- برای نجات توکا از قفس کاری بکند. در پایان سخنان یک جفت توکای کوهی باعث نجات پرنده داستان ما می‌شود: «خودت به قفس افتادی خودت هم باید راه بیرون‌آمدنش را پیدا کنی.».

«توکایی در قفس» در طول سال‌های انتشار یکی از آثار شناخته‌شده ادبیات کودک قلمداد شده است. از سویی بهمن دادخواه، جایزه سیب طلای نمایشگاه براتیسلاوا در سال ۱۹۷۳ را برای تصاویر این کتاب به نام خود کرده است.

شمارگان این کتاب که برای اولین‌بار در سال ۱۳۵۰ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد، تا کنون به ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

«توکایی در قفس» ۶۵ هزار تومان قیمت دارد و می‌توان آن را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور و سایت فروش محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir تهیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط