سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در ۲ کشور ایران و عراق برگزار می‌شود

‌ قم - رئیس کمیته‌های علمی کنگره بین‌المللی میرزای نائینی، از برگزاری کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در دو کشور ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس کمیته‌های علمی کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در مراسم افتتاحیه دفتر حفظ و نشر آثار میرزای نائینی در جمع خبرنگاران، گفت: بزرگداشت این عالم سترگ در آینده در دو کشور ایران و عراق برگزار خواهد شد.

آیت الله علیدوست ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰ جلد از آثار ایشان قرار است به چاپ برسد. این کمترین کاری است که می توان برای نکوداشت این عالم بزرگ انجام داد، البته سعی ما بر این است که تمام آثار میرزای نائینی جمع‌آوری و چاپ شود و امیدواریم اینگونه بتوانیم به ادای حق، شناساندن بیشتر ایشان به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تکریم علم و عالم و ماندگار کردن نام ایشان و گردآوری تراث اخلاقی و علمی و ارائه الگویی موفق شویم.

وی در پایان بیان کرد: از آنجا که شخصیت علمی و معنوی آیت‌الله میرزای نائینی برجسته است و حتی استاد خیلی از اساتید برجسته علما و فضلا بوده است، لذا از تمامی فرهیختگان و مقامات علمی دعوت می کنیم با دفتر حفظ و نشر آثار علامه نائینی مرتبط و همکاری کنند.

آثار آیت‌الله نایینی به‌طور کامل جمع‌آوری می‌شود

مرتضی توکلی مدیر دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله میرزا محمدحسین غروی نایینی (ره) بیان کرد: بزرگان علم و عمل، تمام اندیشه و فکر خویش را در میان آثارشان برای نسل پس از خود ثبت کرده‌اند که از دست رفتن این اندیشه‌ها، برای ما و آیندگان ما، خسارت و زیان است.

وی افزود: همین دغدغه‌ها، یعنی دغدغه از دست دادن اندیشه‌های حکیمانه آن محقق فرزانه که لسانش مجرای چشمه‌های حکمت قلبش بود، انگیزه‌ای برای ارادتمندان آن فقیه وارسته شد تا با پایه‌گذاری «دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله میرزا محمدحسین غروی نایینی (ره)» به حراست از این سرمایه‌گران بپردازند.

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله میرزا محمدحسین غروی نایینی (ره) افزود: حفظ آثار آیت‌الله میرزای نایینی (ره) از سه جنبه قابل توجه است، یکی جمع‌آوری کامل آثار مربوط به ایشان، تا آنچه باقی مانده از دست نرود و دوم جلوگیری از انتساب مطالبی که از آنِ ایشان نیست و جنبه سوم همکاری و هم‌اندیشی این دفتر در تولید و انتشار سایر اندیشه‌های علمی و سیاسی ایشان در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخل و خارج کشور است.

وی گفت: بی‌شک جنبه دوم به هوشیاری عموم دوستداران آن فقیه و عالم ربانی نیز بستگی دارد، چرا که آنان می‌توانند با عنایت به مطالب مورد تأیید این دفتر و بی‌توجهی به شایعات و مطالبی که از منابع مجهول و نامعتبر، به ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود، راه را برای سوءاستفاده‌کنندگان ببندند.

توکلی بیان کرد: این دفتر برای انجام این رسالت مهم، با بهره‌گیری از بایگانی (آرشیو) غنی و ارتباط با نزدیکان و کسانی که سال‌ها از محضر شاگردان آن عالم بزرگ بهره برده‌اند، سعی در تولید آثاری مستند و قابل اطمینان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها