سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

گلستان - نخستین روز از سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گلستان با نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی آغاز و با اجرای چندین برنامه متنوع در گرگان و دیگر نقاط استان گلستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، چراغ سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان از صبح امروز با صدای خنده و شادی کودکان و نوجوانان و حضور جمعی از مدیران و ۴۵ قصه گوی برتر به بهانه نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آغاز مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان روشن شد.

در این مراسم الهام متین سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه قصه ها از دل کتاب ها می‌آیند و ما با خواندن آنها آگاه‌تر می‌شویم و می‌توانیم آینده بهتری را برای خود رقم بزنیم، گفت: امیدوارم روزی قصه پیروزی مردم غزه را در کتاب ها بنویسند و بخوانیم و این روز به یاری خداوند نزدیک است.

سپس به صورت نمادین زنگ کتاب و کتاب‌خوانی سی و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان به صدا در آمد.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

ماتی خان، داستانی تاریخی از مقاومت مردم ترکمن

به همت و همکاری حوزه هنری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و در راستای سلسله نشست‌های گلستان هنر، نشست بررسی رمان «ماتی خان» اثر عبدالرحمن اونق نویسنده نام آشنای ترکمن، امروز صبح در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

در این نشست که آنادوردی عنصری و حمید کمی نیز به عنوان پژوهشگر و منتقد ادبی حضور داشتند، ضمن بررسی ساختار ادبی داستان که نویسنده بخاطرش موفق به کسب جایزه رتبه برگزیده در دومین دوره جایزه ادبی اندرزگو شده است، به وجوه ظلم ستیزی در آن و مقاومت مردم ترکمن در برابر اسکان اجباری ماموران حکومت در سال‌های نخست حکومت پهلوی اول اشاره شد.

همچنین در این نشست که عبدالرحمن اونق خالق ماتی‌خان نیزحضور داشت، درباره پیشینه فرهنگ و ادب و سنت های مردم ترکمن و ظرفیت های غنی فرهنگی و وطن دوستی در میان مردمان این منطقه مطالبی عنوان شد.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

ریحانی گرگان؛ چاپخانه ای با قدمتی قریب به صد سال

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، در عصر نخستین روز از سی‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان از چاپخانه ریحانی گرگان به مدیریت حمیدرضا بارچیان بازدید به عمل آورد.

چاپخانه ریحانی گرگان که اکنون قدمتی ۹۶ ساله دارد؛ به عنوان اولین چاپخانه شمال کشور به همت احمدعلی ریحانی آغاز به کار کرد و اکنون دهه‌ها است که خانواده بارچیان چراغ آن را با همان نام همچنان روشن نگه داشته‌اند و هنوز نخستین دستگاه های چاپ ریحانی، در گوشه ای از این مجموعه به یادگار و به عنوان گنجینه ای ماندگار به چشم می‌خورد.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

میز کتاب نماز در علی آباد کتول

با هدف معرفت‌افزایی و آشنایی نسل جوان با فریضه نماز، میزکتابی همزمان با آغاز هفته کتاب سی و یکم و با محوریت اصول، نقش سازنده و تربیتی نماز در فرهنگ و ارشاد علی آباد کتول برپا شد.

این میزکتاب تبلیغی و ترویجی با پایان هفته کتاب در سال جاری در ساعات اداری پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

بازدید و اهدای کتاب به کتابخانه نوده خاندوز و نگین شهر

به مناسبت گرامیداشت و با هدف تقدیر از کتاب‌داران؛ صبح امروز محمدعلی بسطامی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر با مسئولان کتابخانه‌های نگین شهر و نوده خاندوز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها ضمن اشاره به جایگاه کتابخانه‌ها به عنوان یک پاتوق فرهنگی تاثیرگذار و نقش آن‌ها در چرخه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، از مسئولان آن‌ها با اهدای لوح و کتاب تجلیل به عمل آمد.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

گشایش نمایشگاه کتاب در پارک شهرداری گنبدکاووس

به همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری گنبدکاووس و همزمان با آغاز هفته کتاب سی و یکم جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه کتابی با تخفیف ۵۰ درصد در محل پارک شهرداری گنبدکاووس برپا شد.

این نمایشگاه با ارائه کتب متنوع درحوزه دینی و مذهبی، ادبیات داستانی، انگیزشی، روان‌شناسی و تاریخی، تا پایان هفته کتاب پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

از آرزوی نوشتن کتاب پیروزی مردم غزه تا بازدید از چاپخانه ۱۰۰ ساله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها