دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
«بودجه‌ريزي در ايران» مكتوب شد

كتاب «بودجه‌ريزي در ايران» تاليف دكتر حسن درويش، محمد مهتري آراني، شاهپور صلواتي و حسين ستوده‌آراني از سوي انتشارات مرسل كاشان منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب به بررسي جنبه‌هاي نظري و عملي بودجه‌بندي دولتي با تاكيد بر نظام بودجه‌بندي كشور پرداخته است.

بر اساس مطالب اين كتاب، بودجه يك كشور نشان‌دهنده جايگاه دولت در اقتصاد و دخالت دولت در جامعه است و اداره صحيح امور مالي دولت نقش به‌سزايي در بهسازي نظام اقتصادي و نظام دارايي يا مديريت بخش دولتي دارد.

اين نوشتار حاوي 10 فصل است كه فصل اول با عنوان «كليات بودجه» به بررسي دولت و سير تحول وظايف آن، نظريه‌هاي اقتصادي درباره نقش دولت، واژه بودجه و اهميت آن مي‌پردازد.

«تعاريف و اصول بودجه» عنوان فصل دوم است كه به تعاريف، اصل، وحدت، شامليت، تخصيص، انعطاف‌پذيري و تعادل بودجه اختصاص دارد.
بخش سوم با عنوان «طبقه‌بندي بودجه» به مبحث طبقه‌بندي درآمدها، هزينه‌ها و سرمايه‌ها، ‌عمليات، سازمان‌ها و اقتصاد مي‌پردازد.

مراحل بودجه و سازمان‌هاي بودجه‌اي، تنظيم و پيشنهاد بودجه، تصويب ، اجرا و كنترل بودجه و ابزارهاي بودجه‌اي، ديگر فصول اين نوشتار را تشكيل داده است.

همچنين در ابتداي هر فصل، هدف‌هاي رفتاري و در انتها خودآزمايي آورده شده و در انتهاي كتاب نيز منابع و ماخذ فارسي و انگليسي اين اثر نگاشته شده است.

كتاب «بودجه‌ريزي در ايران» در شمارگان 1000نسخه، 205 صفحه و بهاي  35000 ريال از سوي انتشارات مرسل كاشان به بازار كتاب آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها