دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
ادامه برنامه‌های خلاقانه در کتابخانه‌های عمومی شیراز در هفته ملی كودك

فارس- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شیراز از برگزاری برنامه‌های متنوع و خلاقانه كتاب محور در هفته ملی كودك در كتابخانه‌های عمومی شيراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، فاطمه صفری‌راد با بيان اينكه كتابخانه‌های عمومی مراكز فرهنگی و اجتماعی و دانشگاه‌هايی برای همه مردم از هر گروه سنی و تحصيلی و بدون هيچگونه محدوديت هستند، گفت: كودكان از مهم‌ترين گروه‌هاي هدف و بهره‌وران کتابخانه‌های عمومی به‌شمار می‌روند.

وی اعلام كرد: در شهر شيراز ۳ كتابخانه عمومي «كودكان يار مهربان»، «كودكان آفتاب» و«كودكان شقايق» به‌طور ويژه براي كودكان طراحي و تجهيز شده است كه كودكان به‌محض ورود به اين كتابخانه‌ها با فضاي جذاب و دلنشيني روبرو مي‌شوند. همچنين همه كتابخانه‌هاي عمومی دارای بخش‌ كودك به‌صورت ويژه يا كنار مجموعه، نشريات، بازي‌هاي فكري و تجهيزات ويژه كودكان هستند.

صفري‌راد افزود: افزون بر امكانات سخت‌افزاری موجود، برنامه‌های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و هنری ويژه كودكان و والدين آن‌ها از سوي كتابداران كودك و مربيان و مدرسان متخصص در كتابخانه‌هاي عمومي برگزار می‌شود و شرايطی خاص براي عضويت كودكان و خانواده آن‌ها در كتابخانه‌ها در نظر گرفته شده و اميد است همه والدين مسئول با آگاهي از وضعيت، فعاليت و خدمات كتابخانه‌هاي عمومي در همه شهرها -به‌ويژه شهر شيراز- درباره بهره‌برداری خود و كودكان خود از اين مراكز مهم برنامه‌ريزي لازم را داشته باشند.

رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان شيراز در ادامه، شرحی مختصر از فعاليت‌ها و خدمات در حال ارائه در كتابخانه‌هاي عمومي ارایه کرد و گفت: عضويت رايگان كودكان زير ۷ سال و والدين آن‌ها، عضويت نيم‌بهاي كودكان ۷ تا ۱۲ سال و دانش‌آموزان ممتاز، عضويت نيم‌بهاي خانواده‌ها (۲ نفر به بالا) در صورت عضويت هم‌زمان، عضويت رايگان عمومي در برخي مناسبت‌ها، برگزاري كارگاه‌ها، كلاس‌ها و برنامه‌هاي مختلف مانند: خواندن و مهارت‌هاي ادبي، كاردستي و صنايع دستی، نقاشی، قصه‌گويی، شعرخوانی، تئاتر عروسكی، آشنايی با بزرگان، مسابقه، پرورش هوش و خلاقيت، مهارت‌های زندگي و كسب‌وكار، تفكر نقادانه، تربيت بدني، دوست‌يابي، فرزندپروری، روان‌شناسی و بهداشت رواني، نشست‌های كتابخوان، آشنايی و گفت‌و‌گو با نويسندگان كودك، جشن‌های مختلف، اهدای كتاب و... در این کتابخانه‌ها انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها