دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
آئین کلنگ‌زنی کتابخانه زید بن حمزه(ع) در روستای زرانگوش بدره برگزار شد

ایلام- آئین کلنگ‌زنی پروژه ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستایی زید بن حمزه(ع) در روستای زرانگوش از توابع شهرستان بدره، همزمان با گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آئین کلنگ‌زنی پروژه ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستایی زیدبن حمزه(ع)در روستای زرانگوش از توابع شهرستان بدره، همزمان با گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن تبریک روز روستا و عشایر گفت: پروژه ساخت بنای جدید کتابخانه عمومی روستایی زید بن حمزه (ع)با متراژ ۲۰۰ متر و زیربنای ۱۲۰متر مربع و ۲۸میلیارد و 700میلیون ریال اعتبار توسط اداره‌کل راه و شهرسازی آغاز می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ساختمان کتابخانه عمومی روستایی زید بن حمزه در سال ۱۳۹۵ توسط خیرین این روستا به کتابخانه اهدا شد، اما با توجه به اینکه فضای آن استاندارد نیست،باعث شد همین خیرین، زمینی را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کنند تا در آن یک کتابخانه استاندارد و مناسب برای ارائه خدمت بنا شود.
 
وی تاکیدکرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یکی ازاولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و بر اساس این سیاست، در استان ایلام تلاش شده تا با جلب حمایت فرمانداران و دستگاه‌های حمایتی مانند بنیاد علوی و برکت و خیرین، چندین کتابخانه مطابق استانداردهای تعریف شده در نقاط مختلف به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته تأسیس و به بهره‌برداری برسند.
 
حیدری افزود: نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد،کتابخانه‌‌های عمومی این ظرفیت را دارند که بر تمامی شاخص‌‌های توسعه فرهنگی جامعه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم اثرگذار باشند،تقویت خدمات و فعالیت‌‌های کتابخانه‌های عمومی، از طریق تجهیزات و خدمات نوین و آموزش کتابداران می‌‌تواند کتابخانه‌‌های عمومی را به مکانی تبدیل کند که همه افراد جامعه برای برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی و خدماتی و مشاوره‌‌ای خود ابتدا به کتابخانه مراجعه کنند؛ زیرا این دوستی و ارتباط به شکل چشمگیری در ارتقاء سطح کیفیت زندگی افراد جامعه مؤثر است.
 
حجت الاسلام دانیاری، امام جمعه شهرستان بدره نیز در این آئین گفت: با ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه‌ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه،به توصیه‌ها و سفارش‌های دینی که در آن‌ها کتاب و کتاب‌خوانی جایگاهی ارجمند و متعالی دارد، عمل کرد.
 
یاسر علیزاده، فرماندار بدره نیز در این مراسم بیان کرد:مردم روستای زرانگوش نخبه‌پرور هستند و مدارج علمی را با شایستگی طی کرده‌اند، لذا ساخت کتابخانه عمومی زید بن حمزه(ع)، می‌تواند در رشد فرهنگی و علمی این منطقه مؤثر باشد.
 
وی ادامه داد: از آنجا که روستای زرانگوش یک روستای شهید پرور است، ما هم بر خود وظیفه دانستیم که در ارتقا خدمات فرهنگی در آن کوشا باشیم و از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای این پروژه تشکر می کنیم.
 
 
وی اضافه کرد:کتابخانه‌‌های عمومی در کشورهای توسعه یافته یکی از کانون‌‌های اصلی توسعه محسوب می‌‌شوند، از آنجا که دانش عامل کلیدی توسعه می‌‌باشد، تقویت خدماتی همچون مجموعه‌‌سازی مناسب، در دسترس قرار دادن منابع و ارائه خدمات نوین به تناسب گروه‌‌های مختلف جامعه به شکل‌‌های متنوع چاپی، صوتی، تصویری و الکترونیکی و غیره برای تمام افراد بدون هیچ‌گونه محدودیتی، می‌‌تواند در توسعه فرهنگی جامعه تاثیرگذارتر باشند.
 
در این آیین حجت الاسلام دانیاری امام جمعه بدره، یاسر علیزاده، فرماندار، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و ذبیح الله تاجبخش، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها