شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
دومین شب شعر «وحدت سرزمین برادری» در گرگان برگزار می‌شود

گلستان- همزمان با هفته وحدت، دومین شب شعر «وحدت سرزمین برادری» با حضور جمعی از شاعران برجسته کشور و استان‌های تقریبی در شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گرگان، فاصله بین 12 تا 17 ربیع الاول که 2 روایت مختلف برای میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) میان مسلمانان شیعه و سنی است، توسط امام خمینی(ره) برای از بین بردن تفرقه میان مسلمانان، در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

در همین راستا، دومین شب شعر «وحدت سرزمین برادری» با حضور شعرای برجسته کشور و استان‌های تقریبی در روز یکشنبه 9 مهر ماه ساعت 18.30 در محل مدرسه تقوی ها در شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

این رویداد با حضور شعرایی چون مهدی جهاندار، محمدجواد شاهمرادی، جنیدالله سراجی و محمدنادر امیری از افغانستان و به همت حوزه هنری استان گلستان و جمعی از دستگاه‌ها و نهاد برگزار خواهد شد.

همچنین شاعرانی از استان گلستان، به ترتیب قاسم بای(شعر ترکی قرلباش)، گلی دیلم کتولی(شعر کتولی)، هانیه سادات مرتضوی(شعر طبری) و گلناز آدینه زاده(شعر ترکمنی) در این رویداد وحدت آفرین حضور خواهند داشت.

وحید طلعت از آذربایجان غربی، شیخ علی ماهیگیر از هرمزگان، عبدالرحمان حواشی از سیستان و بلوچستان و امانگلدی رخشا و ستاربردی ساعدی از خراسان شمالی به عنوان دیگر شاعران مهمان این محفل ادبی و تقریبی اعلام شده اند.

به گزارش ایبنا، رونمایی از نقاشی‌خط وحدت و کلیپ لالایی‌های گلستان از دیگر برنامه های این رویداد وحدت آفرین خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها