سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
اهالی قلم موجب اختلاف نشوند/ مبانی اسلام بر وحدت امت  تاکید دارد

لرستان - عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه اهالی قلم ضمن اینکه آزادی بیان دارند و می‌توانند اندیشه‌ها و افکار را نقد کنند، تاکید کرد: نویسندگان باید مراقب باشند قلمشان موجب اختلاف نشود چرا که ملت ایران در سایه همبستگی و وحدت می‌توانند توطئه دشمنان را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد،‌ با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که از طریق فتنه‌های آخرالزمان با آن مواجه خواهیم بود، انسجام‌ستیزی است، افزود: دشمن سعی می‌کند انسجام جوامع را از بین ببرد.

عضو هیئت علمی گروه آموزشی معارف و فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان با بیان اینکه هژمونی غرب و قدرت‌های غربی بر اساس ایجاد تفرقه بین جوامع مسلمین حرکت می‌کند، افزود: دشمنان نظام و دین به هر طریق ممکنی تلاش می‌کنند تا وحدتی که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است برهم بزنند؛ اما مردم ما به سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی رسیده‌اند و توطئه‌های تفرقه‌انگیز برای آنان کهنه شده است.

حجت‌الاسلام خدایی به وجود آمدن فرقه‌هایی مانند بابیت و بهاییت با حمایت کشورهایی مانند انگلیس را برای انسجام زدایی دانست و افزود: این درحالی که آموزه تمدن مهدوی «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» (به ریسمان الهی چنگ بزنید و از هم جدا نشوید) است و این به ما کمک خواهد کرد در این مسیر هدایت شویم  که وحدت و انسجام را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر گفت‌وگوی علمی میان جامعه اهل سنت و شیعه افزود: مبانی تأسیسی اسلام بر وحدت امت در حوزه اندیشه، عقیده، عمل و رفتار تأکید دارد، اما این به معنای آن نیست که در جامعه گفتگوی علمی وجود نداشته باشد. اگر با براداران و خواهران اهل تسنن و یا فرقه‌هایی که ادعاهایی دارند نیز اختلاف نظری وجود داشته باشد با احترام می‌توانیم  ضمن اینکه انسجام و وحدت اجتماعی  را حفظ می‌کنیم، با آنها بحث و گفتگو داشته باشیم؛ چرا که این اختلاف‌ نظرها نباید منجر به خصومت و دشمنی شود و به اساس اتحاد و برادری اسلامی ضربه وارد سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان بهترین مکتوبات را برای مطالعه در زمینه حفظ وحدت و انسجام را  بیانات امامین انقلاب دانست و افزود: کتاب «وحدت و همگرایی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»، «درس‌های پیامبر اعظم (ص) از بیانات مقام معظم رهبری» کتاب آیین اتحاد (گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای) درباره وحدت و اتحاد اسلامی از جمله این کتاب‌ها هستند که می‌توان به آنها رجوع کنیم و درمورد آنها تعمق و تامل کنیم.

وی گفت: هر کدام از متفکرین جهان اسلام همچون شهید مطهری و شهید صدر که به آثار آنها مراجعه کنیم خواهیم دید که قلمشان به سمت ایجاد وحدت و انسجام در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام خدایی با اشاره به اینکه اهالی قلم آزادی بیان دارند و می‌توانند اندیشه‌ها و افکار را نقد کنند، تاکید کرد: در عین حال نویسندگان باید مراقب باشند نیش قلمشان موجب اختلاف نشود چرا که ملت ایران در سایه همبستگی و وحدت می‌توانند توطئه دشمنان را خنثی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها