جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
«شاهدخت و کتاب جادو» در کتابفروشی‌ها

کتاب «شاهدخت و کتاب جادو» نوشته کریستینا فارلی با ترجمه ساناز کمالی از سوی نشر هیرمند روانه بازار نشر شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شاهدخت و کتاب جادو» ماجراجویی‌ای رازآلود درباره یک شاهزاده‌خانم و قدرت قلم جادویی اوست. یک راز تاریک در کمین خانواده کایرا است. او از نسلی از بافندگان کلمه می‌آید که با استفاده از یک قلم جادویی داستان‌های خود را زنده می‌کنند؛ اما نسل‌هاست که بافندگان کلمه به خاطر قدرت‌شان شکار شده‌اند. به همین دلیل کایرا از نوشتن منع شده است. وقتی کایرا قلم بافنده مادربزرگش را می‌یابد و داستانی برای مسابقه افسانه‌های دنیای دختران می‌نویسد، شروع به فکر کردن می‌کند که آیا کسی واقعا تا آخر عمر با خوشی زندگی می‌کند؟

«شاهدخت و کتاب جادو» با الهام از زندگی و زمانه گابریل دواسترز، یک شاهزاده‌خانم فرانسوی واقعی که در دهه ۱۵۰۰ زندگی می‌کرد، سفر عجیب یک شاهزاده‌خانم مدرن را دنبال می‌کند که از داشتن قلمی در دست به جهان در نوک انگشتانش می‌رسد.
 
کریستینا فارلی نویسنده آمریکایی داستان‌های کودک و نوجوان است. او از ده‌سالگی با خواندن کتاب «ارباب حلقه‌ها» به نوشتن داستان‌های تخیلی علاقه‌مند شد و در بزرگسالی شغل معلمی را برگزید. پس از ۱۰ سال تدریس در مدارس بین‌المللی آسیا و سفرهای دور دنیا به نویسندگی یعنی همان آرزوی دوران کودکی خود روی آورد و با الهام از تجربه‌ها و ماجراهای سفرهای خود شروع به نوشتن داستان کرد. تاکنون پنج اثر از این نویسنده به چاپ رسیده مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است و کتاب حاضر جزو لیست ۱۰۰ کتاب برتر فانتزی برای نوجوانان که باید خوانده شود قرار دارد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«دوباره صدای زوزه از میان جنگل به گوش می‌رسد. این‌بار صدا در حاشیه‌ی مه می‌چرخد و بسیار نزدیک است. ضربه‌های سنگین پا روی کوره‌راه پُر از گل‌ولای، تمام جنگل را به لرزه می‌اندازد و بعد از میان مه غلیظ، یک جفت چشم سبز به من نگاه می‌کند. دستم را به پگاسوس می‌گیرم، احساس می‌کنم که او می‌تواند از من محافظت کند. چون حتی قبل از اینکه بتوانم ببینم چه چیزی می‌آید، خوب می‌دانم که چه چیزی من را شکار می‌کند.».
 
نشر هیرمند کتاب «شاهدخت و کتاب جادو» نوشته کریستینا فارلی با ترجمه ساناز کمالی را در ۳۹۴ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه و به بهای ۱۶۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها