جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
ترجمه کتابی توسط یک خلبان/ منتخب شدن یک کتابدار بجنوردی در کشور

خراسان شمالی- اخبار حوزه فرهنگ و ادبیات در استان خراسان شمالی در هفته‌ای که گذشت با ترجمه و رونمایی یک کتاب توسط خلبان شیروانی آغاز و با منتخب شدن یک کتابدار بجنوردی در کشور ادامه و با برگزاری شب کتابخوانی کودکان و نوجوانان اسفراینی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) در بجنورد، اخبار کوتاه حوزه فرهنگ و ادبیات خراسان شمالی با موضوعات متنوعی در عرصه‌های مختلفی از جمله،ترجمه و رونمایی یک کتاب توسط خلبان شیروانی، عضویت جامعه قرآنی استان در صندوق هنر، مسابقه کتابخوانی، منتخب شدن کتابدار بجنوردی در کشور، شرکت ۱۹۰ فعال قرآنی در مسابقات، برگزیده شدن اثر شاعر خراسانی و برگزاری شب کتابخوانی کودکان و نوجوانان اسفراینی روبرو بود.
 
به همت انتشارات شیلان، خلبان بجنوردی توانست کتاب «طوفانی در دور دست» را ترجمه و رونمایی کند.
 
کتاب طوفانی در دور دست به قلم یک خلبان بازنشسته آمریکایی است که در جنگ‌های عراق و افغانستان حضور داشته است؛ این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات و احساسات یک خلبان بازنشسته‌ است که با نوشتن این یادداشت‌ها سعی در سهیم کردن مخاطب در تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که در آنجا دیده، داشته است.
 
این کتاب از ۲۹ فصل با داستان‌های مجزا تشکیل و جلد ترجمه شده آن شامل ۳۰۹ صفحه است.طوفانی در دور دست دومین کتاب ترجمه شده توسط امین غلام نیا است که به طور رسمی چاپ شده است.
 
نویسنده اصلی این کتاب دان هاروارد است که در پایان مأموریت‌اش تصمیم به چاپ و نشر این مجموعه گرفته و در نهایت اثری به یاد ماندنی از خاطرات یک خلبان نظامی باقی گذاشته است.
 
 
اثر شاعر خراسان شمالی به کنگره شعر «تا زریبار و دیریک» راه یافت
 
سعید رستمی، شاعر و هنرمند خراسانی اعلام کرد که یکی از اشعارش به دومین کنگره شعر کردی با نام «تا زریبار و دیریک» راه یافته است.
 
اشعار ارسالی باید به یکی از گویش‌های زبان کردی ( سورانی، هورامی، کرمانجی، کلهری، فیلی، لکی و لری ) باشد و شعرا در انتخاب سبک و قالب شعری آزاد هستند.
 
اختتامیه این فستیوال با عنوان «زریبار و دیریک » ۱۸ و ۱۹ شهریورماه در مریوان انجام خواهد شد.
 
 
 ۱۹۰ فعال قرآنی در مسابقات مرحله شهرستانی اسفراین شرکت کردند

مسابقات در چهار رشته معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه دو سوره یس و الرحمن به پایان رسید.
 
 بیشترین ثبت نام کنندگان این مسابقات بانوان با تعداد ۱۶۶ نفر در رشته‌های مختلف بوده‌اند.
 
کتابدار بجنوردی منتخب اختتامیه مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی شد
 
سومین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از کتابداران سراسر کشور برگزار شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند با آخرین مبانی خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
 
انتقال مفاهیم و مبانی آموزشی متعدد و تلاش برای تقویت برنامه‌های آموزشی از اهداف این طرح است.سومین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با حضور دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت چهار روز در اردبیل برگزار و کارگاه‌های متعدد در دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی برپا شد تا با همراهی اساتید برجسته کشوری شرکت‌کنندگان بتوانند با آخرین مبانی خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

 
عضویت ۱۰۰ درصدی جامعه قرآنی استان خراسان شمالی در صندوق هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از عضویت ۱۰۰ درصدی جامعه قرآنی استان خراسان شمالی در صندوق هنر انجام خبر داد.
 
افزایش بیمه‌شدگان قرآنی از ۹۸ به ۱۵۴ نفر، افزایش قرآن آموزان موسسات قرآنی از ۲ هزار نفر به ۲ هزار ۲۳۶ نفر ، برگزاری گردهمایی و دوره‌های آموزش قرآنی به تعداد ۱۸۶ نفر است.
 


 
برای اولین بار در استان خراسان شمالی، کودکان و نوجوانان عضو فعال کانون پرورش فکری شماره دو اسفراین در یک شب کتابخوانی گرد هم آمدند تا بیاموزند که با هم کتاب بخوانند و از کتاب خواندن لذت ببرند.
 
برنامه شب کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره دو به صورت شب‌مانی اعضای فعال در کانون برگزار شد؛ در چنین شبی کودکان و نوجوانان همراه با دوستان و مربیان در کانون پرورش فکری گرد هم جمع شدند و شبی را تا صبح با هم سپری کردند؛ با هم کتاب خواندند و و با هم قصه گوش کردند و با هم آموختند که باید کتاب بخوانند و باید از کتاب خواندن لذت ببرند.
 
دور شدن از فضاهای مجازی و اینترنتی، پیدا کردن یک عادت خوب، بالابردن سطح آگاهی و افزایش اعتماد به نفس و داشتن یک خواب راحت و تجربه‌های جدید از اهداف اساسی این شب کتابخوانی بوده است.
 
تمرین زندگی مستقل از دیگر اعضای خانواده، آموختن روابط، ضوابط و مهارت‌های اجتماعی از اهداف دیگر شب کتابخوانی در مرکز شماره. و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها