جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تکمیل کتابخانه زیتون طارم 90 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به پیشرفت 65 درصدی کتابخانه زیتون طارم گفت: برای تکمیل این کتابخانه 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در استان و شهرستان‌ها از اولویت‌های این اداره کل بوده و خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند شهرستان استان پروژه ساخت کتابخانه در حال اجراست، اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها مربوط به ساخت کتابخانه «زیتون» آببر در شهرستان طارم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه زیتون طارم در سه طبقه در حال ساخت است، افزود: عملیات احداث این کتابخانه از سال 1394 با زیربنای 895 متر مربع در زمینی به مساحت یک هزار و 326 متر مربع آغاز شده است.

رضاخانی با اشاره به اینکه درصد پیشرفت فیزیکی این کتابخانه پس از 8 سال از آغاز احداث به 65 درصد رسیده است، اضافه کرد: تاکنون 132 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده است.

وی مبلغ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این کتابخانه را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درصورت تخصیص کامل میزان اعتبار مورد نیاز، پروژه در اسفندماه سال جاری قابلیت افتتاح دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به بازدید استاندار و مسئولان استانی از این کتابخانه افزود: امیدواریم با مساعدت مجموعه استانی هرچه زودتر شاهد تکمیل این کتابخانه باشیم.

رضاخانی در ارتباط با آمار کتابخانه‌های استان زنجان نیز گفت: ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی اعم از نهادی و مشارکتی در این استان فعال است که از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه در مناطق روستایی واقع شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها