سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
فقط یک گام تا خودکفایی کاغذ باقی مانده است

رئیس‌جمهور در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت با اشاره به افزایش تولید کاغذ در دولت سیزدهم، عنوان کرد: عدد و رقم نشان می‌دهد تولید چند برابر شده و اگر یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در حوزه کاغذ کاملا خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سومین نشست خبری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سه‌شنبه (7 شهریورماه) با رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، رئیس‌جمهور در این نشست درباره خودکفایی در حوزه کاغذ با بیان اینکه قیمت کتاب بیشتر به قیمت کاغذ برمی‌گردد، گفت: اینکه می‌توانیم خودمان در کشور خودکفا شویم یا نمی‌توانیم، پاسخ مثبت است؛ حتما می‌توانیم خودکفا شویم چون زمینه‌هایی برای خودکفایی داریم تا به کشور کاغذ وارد نکنیم.
 
وی افزود: مصرف کاغذ در کتاب‌های درسی، روزنامه‌ها و کتاب است؛ درگذشته میزان تولید کاغذ در کشور قابل قبول نبود و باید افزایش پیدا می‌کرد. در این دولت و در این دو سال، این تولید افزایش چشمگیری پیدا کرده است و کتاب‌های درسی با عدد بالایی با کاغذ تولیدی داخل چاپ و توزیع می‌شود که موفقیت بزرگی است.
 
رئیسی با بیان اینکه باید این مسیر را باید ادامه بدهیم، عنوان کرد: خودکفا شدن در تولید کاغذ کاملا دست‌یافتنی است، گام‌هایی که تاکنون برداشتیم برای خودکفایی بوده است، عدد و رقم نشان می‌دهد تولید چند برابر شده و اگر یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در حوزه کاغذ کاملا خواهیم رسید.
 
وی تاکید کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند به‌عنوان یک دستور و خواسته کاملا قابل تحقق است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تعامل و همکاری با وزارت صمت و سایر بخش‌ها این مسئله را دنبال می‌کند.
 
رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود، گفت: به همه کسانی که دغدغه‌های فرهنگی دارند، عرض می‌کنم ان‌شاالله به‌زودی در تولید کاغذ در کشور به خودکفایی خواهیم رسید؛ روزنه‌های این مساله پیدا شده و به‌زودی به شما خواهیم گفت در تولید کاغذ در کشور خودکفا شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها