دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کتابخانه‌های عمومی اولین مراکز متصل به شبکه ملی اطلاعات خواهند بود

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق هماهنگی همه کتابخانه‌های عمومی اولین اماکنی هستند که از طریق فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، عیسی زارع‌پور در مراسم افتتاح کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی اظهار کرد: باعث افتخار است که کتابخانه از روال سنتی خارج شده و امروز به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایجاد کتابخانه‌های کودک و فعالیت کودکان در آن موجب سوق دادن افراد به کار گروهی می‌شود.
 
زارع‌پور اضافه کرد: امیدواریم در این مراکز خلاء فرهنگی حل شود، چون معتقدیم بحث پرورش وزارت آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تجمیع خدمات در کتابخانه‌های عمومی به صورت خانوادگی از مزیت‌های کتابخانه‌های امروزی است، اضافه کرد: البته باید با اجرای برنامه‌های مختلف نسبت به امیدآفرینی و ایمان در بین آینده‌سازان جامعه اقدام شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در قالب یک اتاق یا یک برنامه جامع می‌توان دستاوردهای کشور را به اعضای خردسال تبیین کرد تا از موفقیت‌های کشور مطلع شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی، ماهواره‌ و سایر علوم ایران در جهان سرآمد است، گفت: این پیشرفت‌ها باید در قالب قصه‌گویی به کودکان بیان شود.
 
زارع‌پور گفت: هدیه وزارت ارتباطات به حوزه کتاب نیز این است که تلاش میشود، همه کتابخانه‌ها از طریق فیبر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و امیدواریم اولین نقاط فیبردار مراکز فرهنگی مثل کتابخانه‌های عمومی باشند.
 
گفتنی است، کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام‌آباد در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع واقع شده است و ۷۷۵ متر مربع زیربنا دارد. 
 
این کتابخانه در ۳ طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های متنوعی از جمله کلاس آموزشی، دو اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه از جمله قسمت‌های این کتابخانه عمومی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها