جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
هفت نشانه و سه روز برای نجات دنیا

پنجمین جلد از مجموعه «هفت نشانه» نوشته مایکل آدامز با ترجمه عطیه الحسینی از سوی انتشارات طوطی (کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در داستان جلد پنجم «هفت‌نشانه» روبات‌های دنیای روباتی که تا الان بسیار قوی و کاملا ایمن بودند، حالا سلاح‌هایی مرگبارند که فقط یک چیز از ذهن‌شان می‌گذرد: «دفاع! نابودی!»

زاندر روی زمین در حال جان‌دادن است و بقیه‌ برنده‌های جایزه‌ شهامت با تفنگ‌های کوچک مغناطیسی دارند از خودشان دفاع می‌کنند، آن هم در برابر انبوه حیوانات روباتی دیوانه: میمون‌ها، ببرها، شیرهای غرّان، گرگ‌ها، گوریل‌ها و حیوانات دیگر. شبیه بازی‌های ویدئویی معرکه به نظر می‌رسد... فقط اینکه کاملاً واقعی است.

با وحشتناک‌تر شدن نقشه‌های شوم نشانه‌ساز، پنجمین نشانه برنده‌های جایزه‌ شهامت را در موقعیتی خطرناک‌تر از روبه‌رویی با یک مشت روبات مرگبار قرار می‌دهد. مغز متفکر، آنها را به قلب جنگل می‌فرستد تا با نفرت‌انگیزترین گروه تبهکار کلمبیا روبه‌رو شوند. اگر شما هم می‌توانستید قهرمان باشید، شهامتش را داشتید؟
 
مجموعه «هفت‌نشانه» درباره هفت‌ علامت و هفت ‌روز برای نجات دنیا است و در آن، هفت ‌نوجوان با نام‌های یاسمین، ایزابل، اندی، دیلن، جِی‌جِی، زاندر و میلا با شرکت در مسابقه مرموز شهامت، برنده سه‌چیز می‌شوند: شهرت، ثروت و گشتن دور دنیا؛ اما این‌هفت ‌نفر برای رویارویی با اتفاقات خطرناکی که از پی می‌آیند، آماده نیستند. هفت نماد رازآلود که شهرت‌شان «اولین نشانه» است، با پیش‌بینی یک انفجار از راه می‌رسند و یکی از برندگان را وادار به جنگیدن برای نجات جانش می‌کنند. تمام کشورش را هم به آشوب می‌کشند. به این‌ترتیب زمان زیادی نمی‌گذرد که برندگان جایزه شهامت ناچار می‌شوند از هفت نشانه رمزگشایی کنند و مغز متفکر ناشناسی را شکست دهند که صاحب یک ‌قدرت وحشتناک است.

باران آتش، قتل‌عام، نابودی کامل، کلید مرگ، ارباب جنایت، موج وحشت و نقطه صفر، عناوین این ‌هفت‌گانه هستند که تا به حال ترجمه «باران آتش»، «قتل‌عام»، «نابودی کامل» و «کلید مرگ» منتشر شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
براوو سکه را پرت کرد. سکه توی هوا چرخید و خیلی آرام افتاد کف دستش. بعد آن را چرخاند سمت مچ دستش، نگاهش کرد و پوزخند زد.
«شیر!» براوو دست‌هایش را به هم مالید.
اشک روی گونه‌های میلا سرازیر شده بود. حس می‌کرد دیگر نمی‌تواند نفس بکشد.
براوو دکمه‌ی دستگاه ارتباط داخلی را با انگشت چاقش فشار داد و گفت: «بیاین میلا را همراهی کنید داخل...»
ایزابل التماس کرد: «نه!»
 
انتشارات طوطی (کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) کتاب‌ «ارباب جنایت» نوشته مایکل آدامز با ترجمه عطیه الحسینی را در ۲۴۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها