جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
استقبال گسترده بجنوردی ها از نمایش روضه «هزار و‌یک سال »/ برگزاری عصر شعر «نی‌‌ناله‌های فرات »

خراسان شمالی- اجرای نمایش روضه « هزار و یک سال »، ثبت نام بیش از ۲۰۰ نفر در مدهامتان، افتتاح نمایشگاه کتاب و برگزاری عصر شعر « نی ناله‌های فرات» تنها بخشی از اخبار ادبی - فرهنگی، هفتگی استان خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، به همت حوزه هنری استان خراسان شمالی نمایش روضه « یک روز و هزار سال » تولید و به روی صحنه رفت.
 
این نمایش که به کارگردانی سمانه کیخا به روی صحنه رفته بود، توانست با اجرای ۳۰ هنرمند بانو یکی از بهترین اجراهای سالهای گذشته را به خود اختصاص که با استقبال صدها تماشاچی روبرو شد.
 
این نمایش با محوریت عاشورای حسینی و به تصویر کشیدن مصائب امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش در روز عاشورا، اثری از گروه نمایش آئینی اصیلا بوده است.
 
روضه نمایش «یک روز و هزار سال» تلفیقی از تعزیه، تئاتر و روضه است که با هدف تصویرسازی وقایع شهادت امام حسین(ع) و یارانش در ذهن مخاطب تولید شده است.

شعر خوانی مداح جوان بجنوردی در محکومیت هتک حرمت به «قرآن کریم»
 
سید باقر سیدی زاده مداح جوان بجنوردی در پی اهانت به قرآن کریم، شعر «قرآن نمی‌سوزد» را در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) قرائت کرد.
 
این مداح جوان گفت: قرائت این سروده با نوای مرثیه، مداحی و با صدای رسا در بین جوانان و عموم عزاداران حسینی قرائت و مورد حمایت سوگواران حسینی قرار گرفت.
 
سیدی زاده تصریح کرد: همراه و همدل با همه مسلمانان دنیا، با این سروده در محکومیت عمل شنیع به آتش کشیدن قرآن کریم همراه شده و هتاکی به قرآن مجید را محکوم کرده است.
 
افتتاح نمایشگاه کتاب به مناسبت ایام محرم
 
به مناسبت ایام محرم نمایشگاه کتاب در اسفراین در مقابل مسجد اعظم امام خمینی ( ره) افتتاح شد.
 
در این نمایشگاه حدود ۱۲ هزار جلد کتاب از انتشارات مختلف از سراسر کشور عرضه شده است که تا کنون مشتریان محصولات مذهبی و فرهنگی در صدر علاقمندان به کتب ارائه شده هستند.
 
کتب این نمایشگاه با عناوینی از جمله روانشناسی، تاریخی، رمان، مذهبی و فرهنگی هر کدام علاقمندان بخصوصی را جذب خود کرده است.
 
برگزاری عصر شعر «نی ناله‌های فرات»
 
با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و مداحان خراسان شمالی،عصر شعر «نی‌ناله‌های فرات» برگزار شد.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: ویژه برنامه گرامیداشت ایام محرم تحت عنوان «نی‌ناله‌های فرات» با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و مداحان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
 
شاعران، نویسندگان و مداحان در این ویژه برنامه به شعر خوانی و قصه گویی با موضوع محرم و عاشورا پرداختند.
 
تمدید مهلت ارائه آثار به سوگواره ملی هنری عاشورا
 
با توجه به درخواست مکرر هنرمندان سراسر کشور برای ارسال آثار به این سوگواره ملی زمان ارائه به دبیرخانه تا ۲۰ مرداد تمدید شد.
 
تقی صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سوگواره ملی هنری عاشورا در دو بخش رقابتی انفرادی و گروهی، آموزشی برگزار خواهد شد.
 
ثبت نام بیش از ۲۱۵ نفر در مسابقات قرآنی « مدهامتان»
 
 مدیرکل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان خراسان شمالی با اعلام تعداد ۲۱۵ نفری ثبت نام کنندگان مسابقات قرآنی « مدهامتان» گفت: ثبت نام مسابقات قرآنی تا پایان تیرماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها