چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
نوجوانان علاقمند در لیگ کتابخوانی کانون پرورشی شرکت کنند/برگزاری ٤٠ کارگاه غنی سازی اوقات فراغت

کرمانشاه - مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه گفت: از کودکان و نوجوانان علاقمند دعوت می‌کنیم تا با تشکیل تیم‌های تخصصی در لیگ کتابخوانی شرکت کنند.

محمدخیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در کرمانشاه اظهار داشت: امسال فعالیت‌های علمی مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در سطح استان پررنگ‌تر است و فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی به صورت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

 وی به برگزاری لیگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان با تشکیل تیم‌های تخصصی در این لیگ شرکت می‌کنند که در مرحله نهایی تیم برگزیده کتابخوان معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: از گذشته تاکنون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را با کتاب و کتابخوانی می‌شناسند و امروز مفتخریم کانون به عنوان بزرگترین انتشارات تخصصی حوزه کودک و نوجوان در خاورمیانه شناخته شده است و به برکت انقلاب اسلامی بیش از ٤ هزار عنوان کتاب تا به امروز در این مرکز به چاپ رسیده است.

زنجانی با تاکید بر اینکه بخش کتابخوانی کانون میزبان کودکان و نوجوانان است، افزود: امسال با حمایت مدیرعامل کانون، شاهد افزایش تعداد کتاب در مراکز هستیم و قرار است تا پایان تابستان ٢ هزار عنوان کتاب به هر مرکز اضافه شود که در این بین کتاب های تازه نشری وجود دارد که در حال ارسال به مراکز کانون است.

وی به فعالیت تخصصی در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: در این راستا امسال دو فعالیت ویژه خواهیم داشت از جمله طرح خلاق کتابخوانی که در همه مراکز آغاز شده و موجب افزایش اشتیاق به کتابخوانی در کودکان و نوجوان می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: معرفی کتاب و فعالیت‌هایی در زمینه روانخوانی کتاب، از دیگر فعالیت‌هایی است که به صورت روزمره در مراکز صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت ملی قصه گویی در بهار امسال اشاره کرد و گفت: محور قصه گویی تابستان امسال در مراکز پررنگ تر است و با توجه به نزدیکی قصه گویی با کتابخوانی، برنامه های ویژه‌ای در مراکز کانون اجرا می‌شود.

کانون پرورشی کرمانشاه بیش از ١٩ هزار عضو دارد
زنجانی از برگزاری بیش از ٤٠ کارگاه در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: امسال اتفاق مهمی که افتاد، این بود که مرکزی با عنوان مجتمع آفرینش به نوجوانان اختصاص یافت و کارگاه‌های بسیار متنوع از انیمیشن و طراحی کاراکتر تا برنامه‌هایی همچون طراحی، نقاشی و سفالگری در این مرکز در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال مراکز کانون پرورش فکری با حضور پرشور نوجوانان روبه رو بوده است، ادامه داد: بیش از ١٩ هزار عضو در مجموعه کانون پرورش فکری و بیش از ٧ هزار زبان آموز در مجموعه کانون زبان ما قرار دارند و از همه این اعضا دعوت می کنیم با حضور در مراکز کانون پرورش فکری و مراکز زبان، تابستانی گرم و پرشور را رقم زنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر کودکان و نوجوان برنامه‌های ویژه‌ای برای والدین آنان نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده و کارگاه‌های آموزشی هنری فرهنگی ویژه والدین از جمله این دوره‌هاست که هر دوی این اتفاقات برای نخستین بار است که صورت می گیرد و در پایان تابستان از اعضای برگزیده مراکز مختلف نیز تقدیر می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها