شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به ضرورت تبدیل شده است

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن ناشران آموزشی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی، گفت: این رویداد با توجه به بحث عدالت فرهنگی و دسترسی مردم در همه نقاط ایران به کتاب‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و برگزاری آن ضروری است.

امین آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: این نمایشگاه در تجربه سی‌وپنجم برگزاری خود مثل همیشه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است و شاهد حضور پررنگ خانواده‌ها در این رویداد هستیم.

وی ادامه داد: همزمانی برگزاری بخش مجازی و فیزیکی بهتر است جدا شود؛ همچنین معتقدم که فروش مجازی کتابفروشان به زمان دیگری موکول شود. نمایشگاه مجازی، گستردگی دسترسی مخاطبان به کتاب را فراهم می‌کند. این رویداد با توجه به بحث توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی مردم همه نقاط ایران به کتاب‌، اهمیت ویژه‌ای دارد و برگزاری آن ضروری است، اما امیدواریم که زمینه‌ای برای جداسازی آن‌ها فراهم شود.

به‌گفته وی، حضور کتابفروشان نیز می‌تواند در فضای جداگانه‌ای در طول سال پیش‌بینی شود تا مردم به آثار و کتاب‌های خوب آن‌ها دسترسی داشته باشد.

آصفی با اشاره به برگزاری ۶۰ برنامه مختلف در سرای علمی و فرهنگی سالن ناشران آموزشی، گفت: این نشست‌ها با حضور جمع گسترده‌ای از نمایندگان تشکل‌های نشر و ناشران برگزار شده و تا پایان نمایشگاه ادامه داشت.

وی همچنین به برنامه تجلیل از هشت ناشر پیشکسوت دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه کتاب اشاره کرد و یادآور شد: این مراسم، شگفتانه و سرزده در مقابل غرفه ناشران برگزار شد. هدف اصلی، گرامیداشت ناشران و بزرگان حوزه آموزشی بود که سال‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها