شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
نقشه راهی به سوی مکالمه سلیس و روان به زبان انگلیسی منتشر شد

پنجمین اثر تالیف شده الهام امینیایی با تمرکز اصلی بر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا امروزه تلفن همراه فقط ابزاری برای ایجاد ارتباطات میان فردی نیست بلکه به واسطه سیار بودن و قابلیت اتصال به شبکه‌های مجازی، کارکردهایی چون سرگرمی و حتی یادگیری را نیز به ارمغان آورده تا جایی که الگوهای سنتی یادگیری و تبادل اطلاعات را به چالش کشیده است.

گسترش استفاده از تلفن همراه در حوزه های آموزشی منجربه تعریف مفهوم جدیدی تحت عنوان یادگیری سیار و یا Mobile Learning شده است. یادگیری سیار به تسهیل و تسریع فرایند یادگیری از طریق فراهم نمودن منابع آموزشی برای کاربران وسایل سیار از راه دور اشاره دارد.

یادگیری سیار در حوزه تخصصی یادگیری زبان انگلیسی, Mobile-Assisted Language Learning (یادگیری زبان توسط موبایل) و به طور اختصار MALL نامیده می‌شود که توانسته کارنامه روشن و پرباری را ارائه دهد و امروزه رسماً به عنوان شیوه جدیدی از یادگیری زبان دوم شناخته می‌شود.

تلفن‌های همراه هوشمند با در اختیار قرار دادن محتوای آموزشی مانند فیلم‌ها و پادکست‌ها در زمان و مکان متناسب با شرایط زبان‌آموز امکان یادگیری انعطاف‌پذیر و در اکثر مواقع آموزش حمایت شده را فراهم آورده‌اند.

کتاب «نقشه راهی به سوی مکالمه سلیس و روان» پنجمین اثر تالیف شده توسط الهام امینایی استکه با همکاری انتشارات استاد شهریار به چاپ رسیده است. تمرکز اصلی این کتاب بر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و به طور ویژه اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسان شناخته شده و محبوب است.


تاکید نویسنده بر یادگیری هر چه بهتر اصطلاحات رایج زبان انگلیسی از این حقیقت نشئت می‌گیرد که یادگیری هر زبانی نیازمند تسلط بر اصطلاحات و عبارت‌های خاصی است که ریشه در فرهنگ جامعه مقصد دارد و توسط بومی‌های آن زبان مورد استفاده واقع می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، نمی‌توانید بدون یادگیری اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی به سطح پیشرفته انگلیسی ارتقا پیدا کنید؛ چراکه سرتاسر صحبت‌های یک انگلیسی زبان بومی مملو از اصطلاح است و عدم تسلط به این اصطلاحات روند یادگیری زبان‌آموز را کند و گاهاً با مشکل مواجه می‌کند.


به منظور اعتبارسنجی متد پیشنهادی در این کتاب، متد مورد نظر بر روی نمونه‌های آماری متشکل از زبان‌آموزان سطح‌بندی شده آزمایش شد و نتایج حاصل از این آزمایش‌ها حاکی از آن است که متد یادگیری پیشنهادی به طور چشمگیری بر پیشرفت مکالمه زبان اموزان تاثیر مثبت داشته است.

زبان‌آموزان با به کارگیری این متد، اصطلاحات را برای مدت طولانی‌تری به خاطر سپردند. نکته جالب توجه دیگر، افزایش اعتماد به نفس و تقویت استقلال زبان‌آموزان در نتیجه استفاده از تلفن همراه هوشمند به عنوان ابزار یادگیری شخصی با قابلیت دسترسی بی‌وقفه به محتوای آموزشی است. این نتایج در قالب جداول آماری و توضیحات کمی و کیفی در اختیار خوانندگان کتاب قرار گرفته است.


در این کتاب می آموزیم که چگونه با بهره‌برداری از تکنولوِژی روز دنیا و با تکیه بر یادگیری به روش‌های مجازی و غیر حضوری، زمان را که به‌راستی طلای دنیای شلوغ این روزهاست مدیریت کنیم و قدمی بزرگ در مسیر پیشرفت و ارتقای شخصی خود و ترویج استفاده از فناوری در آموزش برداریم.

با توجه به لزوم و ضرورت یادگیری زبان دوم و توانایی مکالمه سلیس و روان به زبان انگلیسی به عنوان دروازه‌ای برای ورود به دهکده جهانی در جهت برخورداری از طیف گسترده علوم و مهارت‌های ارائه شده و همچنین تبادل دانش و فن با افراد در اقصی نقاط جهان، مطالعه و به کارگیری روش‌های ارائه شده در این کتاب به زبان آموزان در سطوح مختلف پیشنهاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها