پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز تا پایان امسال افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره‌های فرهنگی دهه امامت و ولایت

لرستان – تمدید وعده افتتاح کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز و برگزاری جشنواره‌های مختلف به مناسب دهه امامت و ولایت در لرستان عناوین اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی در لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مدیرکل صمت لرستان در سه‌شنبه‌های خبری لرستان درباره آخرین وضعیت کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز، گفت: این واحد جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تامین ارز ۵ میلیون دلاری آن انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهمن جعفری پیش‌تر در گفت‌وگو با ایبنا تاریخ افتتاح این کارخانه را نیمه نخست 1402 عنوان کرده بود. اینجا بخوانید.


جهاد دانشگاهی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی، پژوهشی، قرآنی، آموزشی و درمانی بین جهاددانشگاهی لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد شد.

جشنواره شعر غدیر در سلسله برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن عید غدیر جشنواره شعر با موضوع غدیر با حضور حجت‌الاسلام محمد امیدی، امام‌جمعه، کیانوش سوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله و جمعی از هنرمندان، شاعران و ادیبان در محل مجتمع فرهنگی هنری ولایت سلسله برگزار شد.

در این مراسم از مهدی زینی‌اصلانی، محمدحسن حسنوند و حمید حسین‌پور به‌عنوان شاعران آئینی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.


 برنامه‌های کانون لرستان در دهه امامت و ولایت

همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی از سوی مراکز فرهنگی هنر کانون سراسر استان شروع شدند.

محمدجواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری لرستان ضمن تبریک این دهه گفت: با آغاز دهه امامت ولایت از روز عید سعید قربان ویژه برنامه‌های مختلفی در استان در حال برگزاری هستند.

محمدی افزود: فضاسازی مناسب ایام و آذین‌بندی مراکز و اداره کل و برگزاری ویژه‌برنامه و برپایی جشن عید تا عید، قصه‌گویی از قصص قرآنی و معرفی و رونمایی از کتاب از برنامه‌هایی است که با حضور اعضا در حال اجراست.

وی اضافه کرد: کتیبه‌سازی از القاب امام علی (ع)، مشاعره و شعرخوانی از اشعار ولایی، مصورسازی واقعه‌ غدیر خم، کارت پستال‌سازی با موضوع امامت و ولایت، ساخت نشریه دیواری با موضوع امامت و ولایت، معرفی وقایع و ایام، داستان، دلنوشته‌های ادبی، از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بازسازی واقعه غدیر خم در الیگودرز

به همت اداره فرهنگ و ارشاد الیگودرز روز جمعه 16 تیر ساعت 9 صبح در میدان تیر سپاه ناحیه الیگودرز واقعه غدیر بازسازی خواهد شد.

برگزاری جشنواره فرهنگی غدیر در کوهدشت

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، توزیع بسته‌های فرهنگی، کتابت آیات مرتبط با غدیر، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع غدیر، اجرای طرح قرآن بخوان و جایزه بگیر، اجرای سرودهای خیابانی اجرای نمایش عروسکی، قصه‌گویی و شعرخوانی را با همکاری کانون فاطمیون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون فرهنگی و تربیتی صبا و موسسه فرهنگی و قرآنی طهورا برگزار می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها