سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
رسانه‌های دارای مجوز از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد به رسمیت شناخته می‌شوند

ایلام- معاون امورفرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی رسانه‌های دارای مجوز از سوی این اداره‌کل برای فعالیت به رسمیت شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، منصور محبی در دیدار با مدیران مسئول نشریات ضمن قدردانی از فعالیت رسانه‌های استان در امر اطلاع‌رسانی اقدامات دولت گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی رسانه‌های دارای مجوز از سوی این اداره کل برای فعالیت به رسمیت شناخته می‌شوند.
 
معاون فرهنگی و اموررسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ورود افراد غیرکارشناس به حوزه رسانه از طریق فضای مجازی و فعالیت برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری بدون مجوز در فضای مجازی و انتقادات غیرمنصفانه‌ این رسانه‌ها گفت: پیش از این اقداماتی از سوی اداره‌کل در راستای رسیدگی به فعالیت این رسانه‌ها صورت گرفته و با توجه به ادامه روند فعالیت آنها،سعی بر این است که با هماهنگی استانداری، پلیس فتا، اطلاعات و نیروی انتظامی، غیرمجاز بودن فعالیت این رسانه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.
 
محبی هم‌چنین به همکاری‌های دوسویه دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در روند این همکاری‌ها در ادرات دولتی باید اولویت با ارائه گزارش عملکرد به نشریات چاپی باشد و مکاتباتی صورت خواهد گرفت که این روند از طریق مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: در تشکیل اتاق فکر نشریات، مرجعیت با خانه مطبوعات و بسیج هنرمندان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های استان به امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه همت گمارند و زمینه‌سازی و روشنگری برای برگزاری انتخابات پرشور و تشویق مردم به شرکت در انتخابات پیش رو را سیاستگذاری کنند.
 
در این نشست، رئیس خانه مطبوعات ایلام در حمایت از نشریات مکتوب و در بخشی از سخنانش بر تقویت اقتصاد رسانه‌های مکتوب به صورت یارانه کاغذ و نگارش نامه الزام آور استاندار به ادارات برای ارائه گزارش عملکرد در نشریات محلی در مناسبت های مختلف اعم از هفته دولت،دهه فجر و… تاکید کرد.
 
وی همچنین از مدیران دولتی خواست که با همراه ساختن سازمان بازرسی مطابق با قانون و برای کمک به اقتصاد مطبوعات محلی، شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را مجاب کنند که آگهی‌های مناقصه و مزایده خود را یک نوبت در نشریات سراسری و یک نوبت در محلی به چاپ رسانند.
حمایت از نشریات با توزیع منصفانه آگهی‌های دولتی، پیگیری مطالبات خبرنگاران، شفاف‌سازی در حوزه یارانه کاغذ و خودکفایی روزنامه‌ها و نشریات چاپی از طریق آگهی‌ها از جمله مطالبات مدیران مسئول نشریات چاپی در این نشست بود.
 
همچنین مدیران مسئول مطبوعات محلی، یکبار دیگر از مسئولان ارشد استان درخواست کردند تا نسبت به احیای نشریات مکتوب، آنان را یاری دهند و در رفع معضلات چاپ و نشر مطبوعات محلی همت گمارند تا آنان بتوانند یکبار دیگر مطبوعات محلی را بر پیشخوان دکه‌ها بنشانند.
 
در پایان این نشست از مدیران مسئول نشریات چاپی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها